هشدار دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس به انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی
هشدار دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس به انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی

دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس با انتشار سومین بیانیه در خصوص بیماری کروناویروس، به انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی در این زمینه هشدار داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به نقل از دبیرخانه شورای فضای مجازی استان، در این بیانیه ضمن معرفی پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به […]

دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس با انتشار سومین بیانیه در خصوص بیماری کروناویروس، به انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی در این زمینه هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به نقل از دبیرخانه شورای فضای مجازی استان، در این بیانیه ضمن معرفی پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی در این زمینه، از فعالان فضای مجازی خواسته شده با همکاری دبیرخانه شورای فضای مجازی نسبت به انتشار محتواهای موثق و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اقدام و از انتشار اخبار غیرمستند و غیرموثق خودداری کنند.

در متن این بیانیه آمده است:

با توجه به گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور منجمله استان فارس، برخی از کاربران فضای مجازی، با انتشار اخبار غیرواقعی از حوزه سلامت، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین هموطنان شده اند .

بدینوسیله به استحضار هموطنان ارجمند می رساند تنها مرجع اعلام توصیه های بهداشتی و اخبار مرتبط با بیماری کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آدرس sums.ac.ir است و رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی نیز به شهروندان اطلاع رسانی می کنند.

انتظار می رود که هم استانی های ارجمند، برای پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری های واگیر به ویژه ویروس کرونا، صرفا به هشدارهایی که از مراجع رسمی اعلام می شود توجه نموده و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار جعلی که آرامش جامعه را بر هم می زند، خودداری فرمایند.

به طور ویژه از فعالان فضای مجازی، خصوصا مدیران و کاربران گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی تقاضا می شود با همکاری دبیرخانه شورای فضای مجازی نسبت به انتشار محتواهای موثق و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اقدام و از انتشار اخبار غیرمستند و غیرموثق خودداری نمایند .

دبیرخانه شورای فضای مجازی استان در راستای ساماندهی فعالیت های تولید محتوا و اطلاع رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات متعددی از جمله انتشار کلیپ، اینفوگرافی، توصیه های بهداشتی در دست اجرا دارد و از علاقه مندان داوطلب، طراحان گرافیست، کلیپ ساز، موشن گرافی، صداگذاری و سایر رشته ها جهت همکاری در طرح تولید و انتشار محتوا دعوت می شود با شماره زیر از طریق واتس آپ ارتباط برقرار نمایند.

خاطر نشان می گردد، انتشار دهندگان محتواهای جعلی و اخبار کذب در مورد بیماری کرونا ویروس، در صورت غفلت و بی توجهی به پیامدهای انتشار اکاذیب موجبات ارعاب و ناامنی روانی منجر به خسارات فراوان مادی و معنوی خواهند بود که علاوه بر تضییع حقوق شهروندان، موجب آسیب های جدی به امنیت روانی جامعه خواهند شد.

مجددا تاکید می گردد هموطنان عزیز ضمن جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری ها در انتشار مطالب از منابع موثق دقت و هوشیاری لازم بعمل آورند.

شهروندان محترم می توانند با مراجعه حضوری به مراکز پلیس فتا یا مراجعه به سایت cyberpolice.ir گزارشات خود را درج نمایند.

شورای فضای مجازی استان فارس، آماده دریافت هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهادات در حوزه فضای مجازی استان از طریق واتساپ با شماره ۰۹۱۶۴۰۱۹۱۵۸ می باشد.