توزیع عادلانه منابع در فارس
توزیع عادلانه منابع در فارس

  محمد هادی ایمانیه در نشست با خبرنگاران گفت: کشور در شرایطی به سر می‌برد که جنگ رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری ملموس است و باید در این حوزه با برنامه ریزی نسبت به توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اطلاع رسانی اقدام نمود. استاندار فارس با تاکید بر اینکه مقابله ما در این جنگ رسانه‌ای […]

 

توزیع عادلانه منابع در فارس

به گزارش پگاه خبر ، استاندار فارس گفت: فارس جایگاه میانه کشور در شاخص نابرابری اقتصادی را داشته که بیانگر توزیع عادلانه منابع در استان است.

محمد هادی ایمانیه در نشست با خبرنگاران گفت: کشور در شرایطی به سر می‌برد که جنگ رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری ملموس است و باید در این حوزه با برنامه ریزی نسبت به توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اطلاع رسانی اقدام نمود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مقابله ما در این جنگ رسانه‌ای هرگز مقابله به مثل نخواهد بود، گفت: جنایت‌هایی در این قرن و در اطراف ما انجام شد که در تاریخ بشری حادث نشده بود.

محمدهادی ایمانیه افزود: امروز کشور در شرایط جنگی به سر می‌برد؛ جنگی که نه نظامی است و نه اقتصادی بلکه رسانه‌ای است.
استاندار فارس با بیان اینکه مردم و نیرو‌های نظامی و امنیتی در مدت اخیر در استان خویشتن داری کردند و اخلاقیات را رها نکردند، گفت: در این ایام، ۵ نفر در استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ایمانیه با تاکید بر این نکته که رسانه‌های فارس با حفظ متانت و اعتقادات، به آرامش جامعه کمک کردند تا صف اغتشاشگران نسبت به معترضین جدا شود، گفت: برای امیدآفرینی در جامعه به ویژه استان فارس، آمادگی داریم اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.
او ادامه داد: اردوی راهیان نور و اردو‌های جهادی ویژه جوانان برای مشاهده محرومیت‌ها و کمک به سازندگی این مناطق در همه عرصه‌ها و همچنین اردو‌های زیارتی که همیشه با معنوی بزرگی برای مردم و جوانان ما داشته‌اند، برای رسانه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد تا انعکاس اخبار پس از این اردو‌ها با امید آفرینی بیشتری از سوی رسانه‌ها انجام شود.
استاندار فارس، با بیان اینکه از برخی عملکرد‌ها رضایت کامل ندارد، خواستار اظهارنظر از سوی رسانه‌ها و طرح نقد‌های منصفانه برای بهبود عملکرد‌ها شد.
ایمانیه موضوع گرانی کاغذ مطرح شده از سوی مدیران رسانه‌های مکتوب استانی با تاکید براینکه این مبحث از حوزه اختیاراتش خارج است، اما همواره آن را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح و دنبال کرده است، نسبت به پیگیری بحث بیمه کارگران، قول مساعد داد.

نمره بالای شورای تامین فارس در وقایع اخیر

وی با بیان اینکه شورای تامین استان فارس در حوادث و ناآرامی‌های اخیر، نمره بالایی گرفت، رفتار فرمانده و پرسنل انتظامی و بسیج با اغتشاشگران را صبورانه و با اغماض و بردباری همراه دانست و با بیان اینکه در میانه چنین وقایعی امکان وقوع رفتار‌ها و برخورد‌های اشتباهی نیز وجود دارد، اعلام کرد که مسئولان ارشد کشور در خصوص جبران خساراتی که به ناحق ایجاد شده است تاکید داشته اند.

استاندار فارس با قبول توصیه یکی از حاضران در این نشست خبری پیرامون پاسخگویی به موقع به اعتراض‌ها و لزوم انجام اصلاحاتی با هدف امیدآفرینی بیشتر گفت: برخی از مطالبات معترضان به حق بوده و باید پاسخ مناسبی نیز داده شود.

اقدامات اساسی فارس برای مقابله با خشکسالی

ایمانیه در خصوص اقدامات اجرایی شده برای مقابله با خشکسالی در فارس گفت: به طور جدی در این باره ورود کرده‌ایم و مسائلی همچون؛ آبیاری قطره‌ای، انتقال آب از خلیج فارس و سد پارسیان، بستن چاه‌های غیرمجاز و … در دستور کار قرار گرفته است.

او در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به فارس هم گفت: خط شماره ۵ کشوری در حال اجرا است همچنین در حال پیگیری اختصاص سهمیه از خط شش طرح انتقال آب برای غرب و خط سوم این طرح به نقاط مرکزی استان هستیم.
استاندار فارس با بیان اینکه ٢٠٠٠ هکتار گلخانه از ابتدای امسال تاکنون در دست راه‌اندازی است که یک حرکت جهادی ارزشمند محسوب می‌شود، ابراز امیداوری کرد که عقب ماندگی در این باره جبران شود.
ایمانیه به موضوع بیمارستان گله دار و چرایی تاخیر در بهره برداری از آن هم گفت: خیرین قول داده بودند که تمام منابع مالی این بیمارستان را خود تامین کنند، اما میانه کار به قول خود عمل نکردند و امکان تحهیز و تکمیل آن فراهم نشد، ولی در عین حال دولت تجهیز و تکمیل و اداره آن را به عهده خواهد گرفت.

او در خصوص پروژه آزادراه شیراز به اصفهان هم عنوان کرد: جلسات مستمر در حال برگزاری است و مقرر شده که تا پایان امسال شش قطعه آن زیر بار ترافیک برود.
استاندار فارس اضافه کرد: طی نشستی نیز مقرر شده که در ابتدای کار دو پاسگاه، دو پایگاه اورژانس، دو پایگاه راهداری و یک پایگاه هلال احمر در مسیر پروژه راه‌اندازی شود.
ایمانیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد ضعیف راه و شهرسازی فارس در طرح جهش ملی مسکن هم بیان کرد: با حضور رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی گره یکسری موانع به ویژه در خصوص زمین‌های صدرا، میدان تیر، اکبراباد، کمیل آباد باز شد.

او گفت: جلسات هفتگی ویژه شهرستان‌ها در هر هفته به تفکیک شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود. رتبه فارس اکنون در این طرح به ٢١ ارتقا یافته است.
استاندار فارس به مسئله کمربندی شیراز هم اشاره و با بیان اینکه موانع مورد اختلاف برداشته شده، افزود: مقرر شده تفاهم نامه‌ای بین شهرداری، راه و شهرسازی و راهداری در این خصوص تدوین شود.

وضعیت قاچاق سوخت و ساماندهی معتادان متجاهر

ایمانیه به موضوع قاچاق سوخت در فارس هم اشاره و بیان کرد: امید است با همکاری نیروی انتظامی و راهداری بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. استان‌های هرمزگان و بوشهر هم در این باره می‌توانند به ما کمک کنند.

او در خصوص جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر هم گفت: از عملکرد‌ها در این خصوص در شیراز راضی نیستیم و توقع مان بیشتر است؛ قول داده بودیم که این کار را انجام دهیم، اما ظرفیت اردوگاه شماره ٢ کامل نشده است. ارودگاه شماره ٣ هم در مرودشت مقرر شده بود تا آخر آذرماه جاری از آن استفاده کنیم و تلاش بر این کار هم داریم.

آخرین وضعیت آی تی آی و آزمایش و روغن نباتی

استاندار فارس به موضوع کارخانه «آی‌تی‌آی» اشاره و اعلام کرد که حکم مزایده این کارخانه داده شده و قیمت گذاری هم انجام شده و هفته آینده به مزایده خواهند رفت. شرط ما این است که برای تولید از این کارخانه اسنفاده شود و در این باره هم صلاحیت سنجی خواهیم کرد. البته قسمتی از املاک این کارخانه به فروش رفته و قسمتی از مطالبات کارگران هم پرداخته شده است.

ایمانیه به آخرین وضعیت کارخانه آزمایش هم اشاره کرد و گفت: دادگستری فارس اعلام کرده اکه این موضوع در اختیارات استان است. یک سرمایه گذاری هم اعلام امادگی کرده که در مزایده این کارخانه برای تولید کولر‌های کم مصرف، آبگرمکن‌های جدید، صنایع دستی و اتومبیل برقی شرکت می‌کند.
او به کارخانه روغن نباتی هم اشاره و با بیان اینکه از صاحبان کارخانه فعلی ناامید شدیم، اعلام کرد که خلع ید زمین کارخانه جدید در شهرک صنعتی انجام شده و به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد و مقرر شده به سرعت حقوق کارگران پرداخت و دو خط تولید هم فعال شود. برای کارخانه قند ممسنی به نظر می‌رسد که مجددا باید مزایده انجام شود.
ایمانیه به دانشگاه فرهنگیان شیراز و چالش‌های آن نظیر آلوده بودن آب آشامیدنی به دلیل همجواری دانشگاه با پالایشگاه شیراز، مسیر دسترسی، سلف غذاخوری و… هم اشاره و بیان کرد: طی بازدیدی که اخیرا با معاون وزارت دفاع از این دانشگاه داشتیم این مباحث بررسی و مقرر شد که طی برنامه کوتاه و بلندمدت تا ۵ سال حل شوند.
او گفت: ساخت دانشگاه فرهنگیان در بولوار حسینی‌الهاشمی در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین بنده به عنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه، پیگیری این مهم را به مدیرکل آموزش پرورش تفویض کردم.

وضعیت دارو بهتر شده، اما مطلوب نیست

استاندار فارس به موضوع دارو و خلل در توریع و عدم ساماندهی آن که منجر به برکناری رئیس سازمان غذا و دارو شد هم اشاره کرد و افزود: وضعیت بهتر از ماه گذشته، اما هنوز عادی نشده است.
ایمانیه در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی در فارس هم گفت: یکی از ضربه‌هایی که دشمنان همواره به ما زده‌اند، این بوده که هر زمان مباحثی مانند توریسم، سرمایه گذاری و امثالهم در کشور اوج گرفته بحثی راه‌انداختند تا کار دچار تاخیر شود.

او همچنین در خصوص ارتقای امنیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) پس از حادثه تروریستی هم گفت: سپاه و بسیج در حال مراقبت از حرم احمد بن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) هستند. اعتبارات مالی برای این کار وسیع نیاز است که در حال تبادل نظر برای اعمال ساختار‌های واقعی و همیشگی هستیم.

کمک به جذب سرمایه گذار

استاندار فارس خواستار کمک رسانه‌ها برای جذب سرمایه گذار در پروژه شهر سلامت شد و گفت: این پروژه، بهترین فضای سرمایه گذاری برای مردم این کشور است.

ایمانیه همچنین به موضوع بازسازی ٣۶٠ هکتار اطراف حرم احمد بن موسی (ع) اشاره و در این باره بیان کرد: ساکنین می‌تواند از صندوق توسعه حرم‌های مطهر با سود ٩ درصد ۶٠٠ میلیون تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند. چنانچه بعضی از ساکنین در شمار مددجویان کمیته امداد باشند، صندوق مذکور ۵ درصد از تسهیلات دریافتی را پرداخت خواهد کرد. البته وضعیت این٣۶٠ هکتار بافت اطراف حرم مطهر از نظر امنیت، بهداشت و درمان، ورزشی، معابر و آسفالت، ارائه تسهیلات، مساجد و … باید به وضعیت متوسط کلانشهر شیراز برسد.

واگذاری تکمیل زیرساخت‌های ورزشی شیراز به شهرداری

او راجع به ساماندهی و تکمیل دو ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس هم گفت: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به میزانی نیست که مشکل این دو ورزشگاه را حل کند به همین دلیل مقرر شده که شهرداری به سرعت این پروژه‌ها را فعال و تجهیز و تکمیل کند.

استاندار فارس همچنین گفت: در نامه‌ای خطاب به مدیران کل، معاونین و فرمانداران استان، از آن‌ها خواسته‌ام که اگر قصد شرکت در انتخابات سال آینده دارند، تا یکم دی ماه مهلت دارند به بنده اطلاع دهند و با استعفای آن‌ها پس از این تاریخ موافقت نخواهم کرد.

ایمانیه با تاکید براینکه از عملکرد بانک‌های خصوصی فارس راضی نیستیم، گفت: نیاز به مصوبه مجلس در این باره در قالب قانون داریم تا در بودجه ١۴٠٢ بانک‌های کشور را وادار کند تا ٨٠ درصد از منابع هر استان را به خود همان استان اختصاص دهند. انتهای پیام / ناصر اشرف