آموزش مداخلات مددکاری به ۲۸۰ نفر از مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی تحت‌ نظارت بهزیستی فارس
آموزش مداخلات مددکاری به ۲۸۰ نفر از مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی تحت‌ نظارت بهزیستی فارس

  دوره آموزشی علمی _کاربردی با موضوع آموزش مداخلات مددکاری جهت مددکاران مراکز مثبت زندگی سراسر استان فارس با تدریس دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی فارس برگزار شد. به گزارش پگاه خبر، محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس ضمن حضور در این دوره آموزشی ۴ روزه […]

 


دوره آموزشی علمی _کاربردی با موضوع آموزش مداخلات مددکاری جهت مددکاران مراکز مثبت زندگی سراسر استان فارس با تدریس دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی فارس برگزار شد.
به گزارش پگاه خبر، محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس ضمن حضور در این دوره آموزشی ۴ روزه اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی کشور، منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروههای مختلف جامعه به ویژه گروههای تحت حمایت است و در حال حاضر با توسعه ماموریتها و از طرفی افزایش نیازها،انتظارات و مطالبات جامعه، نیازمند تقویت و توسعه خدمات تخصصی در قالب واحدهای غیردولتی است.به همین منظور و جهت دسترسی گروههای هدف و عموم مردم به خدمات سازمان و کاهش ترددهای غیرضروری و توزیع عادلانه خدمات، مراکز مثبت زندگی از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت نمودند.
او در ادامه افزود: در حال حاضر در استان فارس ۱۸۵ مرکز مثبت در حال فعالیت و خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی فارس هستند.
با توجه به اهمیت خدمات مددکاری به عنوان بدنه اصلی کارشناسی در سازمان بهزیستی این اداره کل جهت ارتقاء سطح علمی و عملی مددکاران مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره آموزشی مددکاری حضوری جهت مددکاران از تمام شهرستانهای فارس با تدریس و آموزش یکی از برجسته ترین اساتید مددکاری کشور و دارای کتب متعدد در زمینه مددکاری،دکتر موسوی چلک نموده است.
مدیر کل بهزیستی فارس ضمن تاکید بر این که مددکاری علاوه بر دانش نیاز به منش و بینش دارد،گفت:این دوره برای اولین بار به صورت حضوری جهت استفاده ۲۸۰ نفر از پرسنل این مراکز ترتیب داده شده و همزمان کارشناسان مسئول و کارشناسان ستادی بهزیستی فارس نیز در این دوره حضور یافته و آموزش می بینند و در پایان گواهی آموزشی به ایشان ارائه می گردد.
دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و مدرس این دوره آموزشی نیز ضمن تاکید بر افزایش مطالعه و شناخت علمی نسبت به گروه هدف بهزیستی ،بازدید ، ثبت تجربه ها و مستندسازی بیان داشت:در این دوره آموزشی سرفصل های اصول مددکاری اجتماعی،ویژگی های اصلی کارشناس مددکاری،بازدید از منزل و محیط اجتماعی و گزارش نویسی به مددکاران آموزش داده می شود.
موسوی چلک اصول شش گانه مددکاری اجتماعی را توجه به فردیت،پذیرش،رابطه حرفه ای،رازداری،مشارکت فرد خدمت گیرنده و خودآگاهی عنوان کرد و افزود مددکاران اجتماعی باید علاوه بر بعد علمی ،نسبت به قوانین داخلی و بین المللی ،ساختارهای مرتبط و منابع اجتماعی شناخت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/