ازغبارروبی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تا  برگزاری شب شعرهای شیراز
ازغبارروبی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تا  برگزاری شب شعرهای شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه با حضور مدیران شهری و مسئولان، حرم مطهر شاهچراغ(ع) غبارروبی میشود.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمدعلی چوبینی، در نشست با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز پرداخت و بیان داشت: سه شب شعر در سه نقطه شهر، در روزهای دوازدهم، شانزدهم و نوزدهم اردیبهشت برگزار می‌شود که شب شعر  شیرازی سرایی در محل  هفت تن، شب شعر طنز در باغ دلگشا و شب شعر پایان هفته شیراز در محل باغ جهان‌نما برگزار می شود.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های هفته شیراز در فضای باز پیش‌بینی شده و به دلیل تغییرات جوی شهر شیراز و احتمال بارندگی کار دشوار شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای ویژه برنامه هفته شیراز در هتل هما اظهار داشت: در پنجشنبه شب ویژه برنامه هفته شیراز در هتل هما و با حضور مسئولان استان و هنرمندان کشوری برگزار میشود و تبادل تفاهم نامه هایی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه قران کریم دروازه قران تعویص میشود و این سنت تعویض کتاب آسمانی برای سالیان بعد هم پابرجا می ماند.
معاون فرهنگی شهرداری شیراز یاداوری کرد: ویدئو مپینگ روز شیراز، بر روی برج آزادی تهران در پانزدهم اردیبهشت ماه نمایش داده می‌شود.
چوبینی ادامه داد: تقارن روز شیراز در پانزدهم اردیبهشت با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و روز پایانی این هفته که مصادف با دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است، محدودیت اجرای برنامه‌ها را در برداشته است.
وی همچنین به اجرای برنامه جنگ شادی در باغ عفیف اباد برای عموم‌مردم در روزهای شانزدهم، هفدهم و هجدهم اردیبهشت ماه خبر داد.
اجرای ۲ رویداد نقاشی، خط سعدی در محوطه مجموعه ارگ کریمخانی در روزهای دوازدهم تا ۳۰ام اردیبهشت ماه، برگزاری جشنواره پالوده و بستنی شیرازی از روز شانزدهم تا ۲۰ اردیبهشت ماه و جشنواره شیراز ورزشی برای کودکان، طی روزهای شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۶ عصر در محل پیاده‌راه سلامت استاد شجریان از دیگر اقدامات این سازمان  در هفته نکوداشت شیراز است که چوبینی به آن پرداخت.
وی افزود: میزبانی از شهرداران اصفهان و یزد و انعقاد تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری، برای اولین بار توسط شهرداران این سه شهر از دیگر اقدامات مهم در هفته شیراز است.
فضاسازی شهری و برگزاری جشنواره عکاسی، توزیع عرقیات بهار نارنج در فضاهای موکب‌گونه در دو محور زندیه و باغ عفیف‌آباد، پخش پادکست شیراز در پروازهای فرودگاهی از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته نکوداشت شیراز است که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.
چوبینی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای مدیریت شهری شیراز پرداخت و گفت: شهرداری شیراز با تمام توان در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها و توسعه شهر بدون نگاه‌های پوپولویستی که به حوزه‌های مدیریت شهری وجود دارد، حرکت می‌کند.
وی یادآورشد: بارش باران طی روزهای اخیر می توانست خطر افرین باشد ولی با مدیریت خوب و تلاش شبانه روزی همکاران از وقوع حادثه های تلخ جلوگیری شد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز ادامه داد: این نگاه در حوزه فرهنگی هم وجود دارد و واقعیت آن است که سازه‌های تبلیغاتی غیرتجاری در کلان‌شهر شیراز نسبت مناسبی با سازه‌های تجاری ندارد اما با برنامه‌ریزی که صورت گرفت، طی چهار ماه آینده تعداد ۱۲۵ استرابورد غیرتجاری که ویژه اجرای اقدامات فرهنگی است، در سطح شهر شیراز جانمایی خواهد شد.
چوبینی به موضوع گردشگری باغات نیز اشاره کرد و گفت: تلاش شده است بخشی از حوزه بازآفرینی شهری در کوچه‌های باغ‌های شهر شیراز انتقال داده شود و بتوانیم گردشگری باغات را متناسب با شرایط باغات و قوانین حاکم بر باغات در جهت حفظ و احیا و توسعه گردشگری و اقتصاد شهری در شیراز پیش ببریم.
وی عنوان داشت: دایره‌المعارف شیراز در هشت جلد در حال تدوین است و از این هشت جلد یک جلد چکیده‌ای از تمام مطالب است که بزودی رونمایی میشود و در آینده به سه زبان ترجمه خواهد شد.
انتهای پیام/