کلان‌شهر شیراز تبدیل به یک کارگاه شهرسازی شده است/ مردم قدردان خدمات مدیریت شهری شیراز خواهند بود
کلان‌شهر شیراز تبدیل به یک کارگاه شهرسازی شده است/ مردم قدردان خدمات مدیریت شهری شیراز خواهند بود

ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز مقصد چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولین استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد.

به گزارش پگاه خبر، ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز مقصد چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولین استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد.

کلان‌شهر شیراز در حال حاضر یک کارگاه شهرسازی شده است

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در این بازدید از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در انتخاب شهردار نمونه و پرتلاش قدردانی و اظهار کرد: در بازدید از پروژه‌ها همواره این موضوع را در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که در جای‌جای شهر حیات جاری است و در نقاط مختلف شهر اقدامات عمرانی در حال اجراست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی گفت: کار و تلاش در پروژه‌های شهری به‌صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تا تابستان آینده ثمره این اقدامات را به‌ویژه تا اطراف حرمین مطهر شاهد باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس ادامه داد: ایستگاه آزادی یکی از مکان‌هایی بود که با مشکلاتی مواجه بود اما با همکاری شهرداری شیراز و ورود دادگستری کل استان فارس، مشکلات رفع شد و در حال حاضر شاهد اجرای یک کار بزرگ در این مکان هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با بیان اینکه مردم قدردان خدمات شهرداری شیراز خواهند بود، گفت: کلان‌شهر شیراز در حال حاضر یک کارگاه شهرسازی شده است و همه در حال کار و فعالیت هستند و امید است این اقدامات همواره مستدام باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت شورای اسلامی شهر بسیار ملموس است، تصریح کرد: مردم‌داری و توجه به مردم یکی از نقاط برجسته رئیس و اعضای شورای شهر شیراز است و با ارتباط قوی که این مجموعه با مردم دارد توجه به نقاط محروم یکی از شاخصه‌های شورای ششم است که برای ما چشمگیر و ملموس است.

نظارت قوی یکی از شاخصه‌های شورای ششم است

رئیس شورای قضایی فارس تأکید کرد: نظارت قوی یکی از شاخصه‌های شورای ششم است و این موضوع از نقاط برجسته شورای اسلامی شهر در دوره ششم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی همچنین گفت: اصحاب رسانه، مطالبه گران و مدافعان حقوق عامه در استان هستند و همیشه کوچک‌ترین نقص را اعلام می‌کنند تا مسائل برطرف شود، پس بابیان نقد سازنده و صحیح باید تا جایی که شهر امکانات دارد و می‌شود برای شهر کار انجام داد و اقدامات را پیگیری کرد.

 

 

 

موفقیت‌های مدیریت شهری حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: اگر در مجموعه مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز موفقیت‌هایی وجود دارد، حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورا و شهرداری شیراز است و شهرداری یک تیم هماهنگ، منسجم و همراه است که شهردار شیراز رهبر این تیم است.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه تمام کارکنان ۱۳ هزارنفری شهرداری شیراز در حال تلاش و فعالیت هستند، از تمام مسئولین که در پیشبرد امورات شهری فعالیت دارند به‌ویژه مجموعه قوه قضاییه قدردانی کرد.

فعالیت شبانه در ۵۰ کلان پروژه شهر شیراز
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی نوبت شب در اجرای پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر شیراز، شنبه‌ها به‌صورت ثابت از آن‌ها بازدید و سرکشی از روند اجرای فعالیت در این نوبت جریان دارد.

محمدحسن اسدی افزود: در چهارمین بازدید شبانه سرکشی از روند اجرای خط ۲ مترو در ایستگاه آزادی انجام شد.

وی از پیمانکار پروژه که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است، قدردانی و بیان کرد: با یک جدیت و اهتمام ویژه این برنامه در دستور کار است تا ساخت پروژه خط ۲ مترو تا ایستگاه میدان کلبه انجام شود.

شهردار شیراز بابیان اینکه امروز با یک همدلی و وفاق، اقدامات در حال انجام و روبه‌پیشرفت است، تصریح کرد: بالغ‌بر ۵۰ پروژه کلان و بزرگ‌مقیاس در شیراز در حال اجراست که در تمام آن‌ها نوبت شب فعال است و این تعداد پروژه به‌جز چند صد پروژه متوسط و خرد مقیاس است که روند اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

اسدی تأکید کرد: به‌صورت هفتگی و روزانه رصد پروژه‌ها انجام می‌شود تا هیچ پروژه‌ای تعطیل نشود.

قدردان حمایت مجموعه‌های مختلف استانی و شهری هستیم

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در سطح این کلان‌شهر در حال انجام است و این موضوع به جهت حمایت مجموعه‌هایی همچون دستگاه قضایی و شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های نظارتی، خدماتی، امنیتی و استاندار فارس و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس است و قدردان این حمایت هستیم.

تلاش، صداقت و دلسوزی مهم‌ترین ویژگی شورای ششم و شهرداری شیراز است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این بازدید تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی و عملیاتی در شهر درروند اجرا قرار دارد و این حوزه حاکی از سرزندگی و اقدامات بسیار ارزنده‌ای است که مجموعه مدیریت شهری برای آن در حال تلاش هستند و جای قدردانی دارد.

مصطفی بحرینی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در شورا و یا مجموعه شهرداری اقدامات و کار آن‌ها کمتر دیده می‌شود و یکی از این مجموعه‌ها معاونت و مدیرکل حقوقی است که کار آن‌ها زیاد و تلاش بسیار اثرگذاری دارند و این موضوع را شاهد هستیم که دائماً با حوزه قضایی در ارتباط هستند و مشکلات و موضوعاتی که در مسیرهای قانونی با آن‌ها مواجه هستند همواره پیگیری آن صورت می‌گیرد و مجموعه قضایی استان به‌صورت خاص و ویژه موضوعات را خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: ایستگاه آزادی یکی از ایستگاه‌هایی بود که با مشکل حقوقی مواجه بود اما به دستور رئیس‌کل دادگستری استان فارس مشکلات آن رفع شد.

بحرینی تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی شورای ششم و شهرداری فعلی کار بلدی اعضا و پرکار بودن، تلاش، صداقت و دلسوزی آن‌ها است.

 

 

قدردانی بازرس کل استان فارس از تلاش بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری شیراز

کاظم اکرمی رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس از تلاش بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری قدردانی و بیان کرد: بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر شیراز لذت‌بخش است.

روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش ستودنی کارکنان سازمان حمل‌ونقل ریلی در اجرای این پروژه، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اجرایی در خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها این است که عملیات مترو در ۴ محور و ۴ خط در حال انجام است.

رضا محمدیان افزود: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: در خط ۳ مترو که در تکمیل خط یک است از تعداد هشت ایستگاهی که برای این خط طراحی‌شده است تنها ۲ ایستگاه عملیاتی نشده است و سایر ایستگاه‌ها عملیاتی شده است و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که در هنگام ورود دستگاه تی بی ام به هر ایستگاه محفظه خاک‌برداری ایستگاه آماده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در ادامه خط ۲ مترو برای ۳ ایستگاهی که عملیات اجرایی آن‌ها دنبال می‌شود این نوید داده‌شده است تا سال آینده به یک نقطه قابل‌قبول برسد و عملیات خاک‌برداری انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اتصال خط ۱ به ۴ که عملاً دسترسی به حرم‌های مطهر و بافت تاریخی و اماکن تاریخی محدوده بافت مدنظر است، ۴ ایستگاه طراحی خواهد شد که دو خط ۱ و ۴ را به یکدیگر وصل می‌کند و با سایر اتصالات خطوط دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایجاد می‌شود و در ایام مختلف سال همچون عید نوروز، ماه محرم و مناسبت‌های خاص که دسترسی به این محدوده به دلیل مسائل امنیتی و ترافیکی محدود و مسدود می‌شود، دسترسی آسان شهروندان به این مسیر صورت می‌گیرد.

به گفته محمدیان؛ در طراحی ایستگاه، مطالعات مختلف اجرای این خط در دستور کار قرار گرفت و این اقدام نقطه عطف در حمل‌ونقل محدوده تاریخی، فرهنگی و مرکزی شیراز و دسترسی آسان‌تر شهروندان و زائران به حرم‌های مطهر شهر شیراز خواهد بود.

اجرای هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد/ برای تکمیل پروژه خط ۲ مترو شیراز ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز به تشریح اقدامات در حال انجام در خصوص پروژه مترو شیراز پرداخت و اظهار کرد: خط یک مترو به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجرا است و با توجه به نیازی که احساس شد که اگر بتوانیم یک لوپ میان خطوط ۱ و ۴ ایجاد شود قسمت اعظم بافت تاریخی، سنتی و حرمین مطهر شهر با خط ۴ پوشش داده می‌شود، پس تصمیم بر آن شد از ایستگاه شماره ۶ رازی در خط یک تبادل مسافر صورت گیرد.

امیر یقطین افزود: در حال حاضر خط ۳ یا ادامه خط یک در حال اجراست که ایستگاه گلستان در ابتدای شهرک گلستان تی بی ام ۹ متری توسط شرکت شمس عمران از سوی وزارت دفاع مسافر قرار داده‌شده است و این خط به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به لینک ارتباطی که میان خط ۱ و ۴ طراحی‌شده است در خط یک از ایستگاه چهارراه زند یک تونل در حال احداث است و عملیات تجهیز کارگاه در دست اقدام است و این تونل از ایستگاه زندیه در حال طراحی و احداث است و این ایستگاه به سمت مسیرهای چهارراه مشیر، سه‌راه نمازی، بست شهید دستغیب، باب‌الرضا و عبور از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به سمت خیابان حضرتی شاهزاده قاسم تردد و دسترسی مسافر پیش‌بینی و طراحی‌شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه خط ۲ که قسمت عمده عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است، اضافه کرد: ایستگاه آزادی ایستگاه شفت تخلیه خاک است که پشتیبانی تی بی ام ها برای ادامه مسیر تا میدان کلبه سعدی صورت می‌گیرد و این‌یک قسمت الحاقی به خط ۲ است.

یقطین خاطرنشان کرد: شهردار و شورای اسلامی شهر به شهروندان شیراز قول اتمام حفاری مکانیزه این خط تا تابستان ۱۴۰۴ را دادند و امید است با اتمام عملیات در این بازه زمانی بتوانیم تست گرم این خط تا میدان کلبه سعدی را انجام بدهیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات حفاری باقدرت در حال اجراست و پیمانکار درصدد است تا تونل این خط تا تابستان سال آینده به اتمام برسد و بتوانیم ایستگاه کلبه سعدی را در یک مرحله از پیشرفت به جهت ورود قطار برسانیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در خط ۲ مشکل اصلی که با آن مواجه هستیم کمبود واگن است که اینها مستلزم حمایت و کمک دولت است، تأکید کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک خط ۲ تا میدان کلبه سعدی مدنظر است اما در مسیر بلوار فضلیت نیز با توجه به ورودی مسافر از تونل فضلیت، طراحی و احداث یک ایستگاه در این خیابان در دستور کار است.

یقطین تصریح کرد: هر کیلومتر اجرای مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد و با توجه به بومی‌سازی که در حال انجام است هر یک کیلومتر اجرای خط مترو ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدون هزینه ناوگان نیاز است و برای تکمیل پروژه ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت با سهم مشارکتی ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، اضافه کرد: از این میزان ۱۱۰۰ میلیارد را دولت اعلام کرده است شهرداری باید برای خرید ناوگان بپردازد، این در حالی است که قیمت هر واگن در حال حاضر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار یورو است و تهیه ۵ واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، بالغ‌بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد.

 

 

بنابراین گزارش؛ خط ۲ متروی شیراز به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر با تعداد ۱۳ ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود آغاز و پس از عبور از بلوار عدالت و میدان بسیج در امتداد خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین (ع) و آزادی و پس از گذر از میدان اطلسی و حافظیه و سعدی به فضیلت ختم خواهد شد.

این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود، فاز اول آن از میدان شکوفه تا میدان امام حسین (ع) به طول تقریبی ۱۱ کیلومتر شامل ایستگاه های قهرمانان واقع در شهرک میانرود، ایستگاه های عادل آباد، دولت، رحمت، امیر کبیر در بلوار عدالت و ایستگاه های استقلال، و امام حسین (ع) می باشد.

در فاز دوم پروژه، ادامه مسیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر از میدان آزادی تا فضیلت که شامل ایستگاه های آزادی، اطلسی، حافظیه و سعدی می باشد.

ایستگاه‌های خط ۲ در عمق متوسط ۱۷ متر از سطح زمین احداث می‌شوند که در میان آنها ایستگاه امام حسین (ع) با عمق ۳۴ متری از سطح زمین به دلیل تقاطع با خط یک قطارشهری شیراز عمیق‌ترین ایستگاه است. در حال حاضر ایستگاه های قهرمانان ، شهدای عادل آباد، امیر کبیر و امام حسین علیه السلام از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/