حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط در بسیج ملی کنترل ویروس کرونا
حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط در بسیج ملی کنترل ویروس کرونا

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از تلاش و ظرفیت حداکثری کارشناسان بهداشت محیط برای کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری کووید-۱۹ خبر داد. به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای انقلاب، دکتر «حمیدرضا قاسم پور» با اعلام خبر تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه مراکز حساس از […]

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از تلاش و ظرفیت حداکثری کارشناسان بهداشت محیط برای کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای انقلاب، دکتر «حمیدرضا قاسم پور» با اعلام خبر تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه مراکز حساس از جمله نانوایی ها و مراکز عرضه قلیان، با اقدامات انجام شده از سوی بازرسان بهداشت محیط، تاکنون ۵ واحد نانوایی و هفده مرکز عرضه قلیان به دلیل بی توجهی به تذکرات بازرسان در خصوص افزایش تمهیدات بهداشتی تعطیل شد.

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب افزود: مراجعه به ادارات، سازمان ها، اماکن عمومی و محیط های جمعی، از دیگر برنامه های واحد بهداشت محیط است که کارشناسان در این مراجعات ضمن ارائه آموزش های لازم و تحویل فرم های خود کنترلی، نظارت برضد عفونی محیط ادارات و تجهیزات را بر عهده دارند.

او بازدید از جایگاه های سوخت و باشگاه های ورزشی تحت پوشش و ارائه آموزش های لازم به منظور پیشگیری از انتشار ویروس را از دیگر اقدامات این واحد برشمرد که تاکنون مسوولان ۵ جایگاه سوخت به دلیل عدم رعایت اصول صحیح ضد عفونی و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک مجموعه ورزشی نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شد.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز از دیگر اقدامات این واحد را انجام مکاتبات متعدد با ادارات، سازمان ها و ارگان ها و ارسال دستور العمل کنترل کرونا ویروس برشمرد و گفت: در این خصوص اولویت پیشگیری از انتشار ویروس با اداراتی است که با مراجعان زیادی مواجهه هستند که در حال حاضر با همکاری مدیران سازمان های مرتبط، اقدامات موثری در پیشگیری و کنترل صورت گرفته است .

مهندس «محمدحسین کیانفر» ضمن اشاره به برگزاری جلسات آموزشی متعدد افزود: بازرسان بهداشت محیط در ساعات مختلف شبانه روز ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و ارائه آموزش های لازم، اقدامات قانونی برای برخورد با مراکز متخلف را انجام داده که تا کنون بیش از ۱۰ نانوایی به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی به دادسرا معرفی شده است .

او ادامه داد: پیگیری کارشناسان بهداشت محیط به منظور ضد عفونی خیابان ها و معابر با همکاری سازمان های مرتبط از دیگر برنامه های در حال اجرای این واحد است که شامل ضد عفونی و گند زدایی آرامستان شیراز و ضد عفونی معابر و خیابان های برخی از روستاهای تحت پوشش بوده است؛ همچنین کارشناسان بهداشت محیط در برنامه ضدعفونی خیابان های پر تردد که توسط شهرداری شیراز صورت می گیرد نیز حضور فعال دارند.

مهندس کیانفر اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط به عنوان سربازان گمنام در عرصه سلامت، به صورت شبانه روز برای حفظ سلامت شهروندان در حال خدمت رسانی هستند.