تقدیر امام جمعه فارس‌از مجموعه نظام‌سلامت در مبارزه با بیماری کرونا
تقدیر امام جمعه فارس‌از مجموعه نظام‌سلامت در مبارزه با بیماری کرونا

در نخستین دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در سال جدید، حضرت آیت الله دژکام به نمایندگی مردم از خدمات نیروهای خط مقدم مجموعه سلامت فارس در مبارزه با کروناویروس جدید قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضرت آیت الله دکتر […]

در نخستین دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در سال جدید، حضرت آیت الله دژکام به نمایندگی مردم از خدمات نیروهای خط مقدم مجموعه سلامت فارس در مبارزه با کروناویروس جدید قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضرت آیت الله دکتر «لطف الله دژکام» با تبریک سال جدید و گرامیداشت عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، هدف از این دیدار را قدردانی مردم فارس از تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا در استان دانست و گفت: مردم، نیروهای خط مقدم مجموعه سلامت فارس را همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دوست داشته، حمایت کرده و برای آنان دعا می کنند.
او کشور ایران را پرچمدار اسلام در دنیا برشمرد و با توجه به تحریم های همه جانبه استکبار جهانی، مظلومیت و تحمل سختی کادر درمانی را مشابه سختی های رزمندگان جنگ تحمیلی دانست.

حضرت آیت الله دکتر دژکام در این دیدار تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان به جهان اثبات کرده است که در اوج تحریم های ظالمانه با استفاده از ریشه های تمدنی و انگیزه خود، برای مبارزه با این بیماری در کشور تلاش می کند و این نشانه قدرت تمدن اسلامی ایرانی آنان است.
او ادامه داد: دیدگان عالمان شیعه بر لزوم عمل کردن به گفته های متخصصان برای مردم است و مردم باید از توصیه های متخصصان مجموعه سلامت پیروی کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که ما ملت ایران، روز پایان این بحران را جشن خواهیم گرفت و تمدن اسلامی ایرانی خود را به دنیا اثبات می کنیم.

ارایه خدمات مشاوره ای مربوط به کرونا به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به صورت تلفنی در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با تبریک سال نو و عید مبعث، از حضور فعال و حمایت امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نیروهای مسلح و همه دستگاه های اجرایی استان برای همکاری و تلاش ویژه در بسیج ملی مبارزه با کرونا و افزایش روحیه مجموعه سلامت فارس برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» ضمن معرفی اعضای کارگروه مقابله با کرونا در دانشگاه، از پیشنهاد امام جمعه شیراز برای تشکیل کارگروه سلامت معنوی در دانشگاه نیز تقدیر کرد و اعلام کرد: تا کنون در بیمارستان ها و مراکز درمانی، ۵۰۰ تخت بستری، ۵۰ تخت مراقبت های ویژه و ۲۰۰ تخت قرنطینه آماده ارایه خدمت به مردم است.او از تولید و توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار ماسک و ۲۳۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان که ۴۱ هزار لیتر آن در دانشکده داروسازی شیراز تولید شده خبر داد و افزود: تا کنون خدمات سلامت برای ۳۱۵۰ بیمار بستری مشکوک به کرونا، انجام شده و ۱۶۴ نفر نیز، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

دکتر لطفی درباره آمار مبتلایان اعلام کرد: تا کنون ۵۲۵ مورد مبتلا در فارس، مثبت اعلام شده که ۱۴۵ مورد مثبت که نیاز به بستری شدن در مراکز درمانی ندارند، در قرنطینه خانگی بوده و متاسفانه تاکنون ۱۶ مورد نیز، فوتی داشته ایم.

رئیس دانشگاه با اعلام اینکه تاکنون از سوی مراقبان سلامت و پزشکان خانواده، خدمات پایش، مراقبت و آموزش مرتبط با این بیماری در استان به صورت تلفنی به بیش از یک میلیون وهفتصدهزار نفر از مردم استان ارایه شده است، افزود: ۹ مرکز سرپایی مرجع در شیراز و ۳۹ مرکز ۱۶ ساعته در سطح استان، ۲۸ هزار بیمار را معاینه کرده و خدمت رسانی های مورد نیاز انجام شد.

او از لطف خداوند، حمایت مسوولان ارشد استان و همکاری مردم فارس برای کاهش بار این بیماری در فارس قدردانی کرد و از مردم خواست تا باپیوستن به پویش ملی «در خانه بمانیم»، مجموعه سلامت فارس را در شکست کرونا یاری دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این دیدار از فعالیت ۲۰ ساله این مجمع و حمایت مردم و نیک اندیشان عرصه سلامت پیرامون مبارزه با کرونا خبر داد و از مردم برای ایجاد همبستگی و توسعه فرهنگ خیرخواهی برای مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

دکتر «علی اکبر رامجردی» با اعلام اینکه مردم نیکوکار فارس در دو هفته گذشته، بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی برای مبارزه با کرونا اهدا کرده اند، گفت: بیش از یکصدهزار ماسک، ۱۴ هزار لباس محافظتی، محلول ضدعفونی کننده، ملحفه و اقلام مورد نیاز کادر درمانی از سوی نیک اندیشان عرصه سلامت تامین و برای نیروهای خط مقدم سلامت توزیع شده است.

او از تهیه و توزیع بسته های عیدی برای هزار نفر از نیروهای کادر درمان دانشگاه و نیروهای خط مقدم سلامت در بسیج ملی مبارزه با کرونا خبر داد و تاکید کرد: مردم می توانند برای محافظت کادر سلامت در مقابله با کرونا، کمک های خود را به شماره حساب ۲۴۰۱۴۷۱۴۵ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۴۴۷۹۹ بانک رفاه کارگران به نام مجمع خیرین تامین سلامت فارس، واریز کنند.