برگزاری نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال نو
برگزاری نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال نو

نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با حضور دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و اقدامات انجام شده حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: با توجه به وقوع بحران کروناویروس در کشور و همزمانی آن با […]

نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با حضور دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و اقدامات انجام شده حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: با توجه به وقوع بحران کروناویروس در کشور و همزمانی آن با ایام نوروز، امسال ویژه ترین ستاد سلامت نوروزی را نسبت به سال های گذشته داریم؛ در شرایط موجود قطعا بخش عمده ای از فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در زمینه بیماری کووید۱۹ است اما در کنار آن باید با توجه به ایام نوروز و تعطیلی مراکز مختلف به ویژه در بخش خصوصی، باید مراقب باشیم که ارایه خدمات به مردم مانند روزهای پیش از شیوع کروناویروس به درستی و بر اساس نیاز در ایام نوروز نیز ادامه پیدا کند، برنامه ریزی برای حضور متخصصان، فعالیت مراکز شبانه روزی و بازدیدهای بهداشتی از ماه ها قبل انجام شده و در حال حاضر نحوه ارایه خدمات از سوی ستاد سلامت نوروزی پیگیری می شود.

دکتر «محمدجواد مرادیان» افزود: هر روز صبح نشستی در زمینه مدیریت بیماری کووید۱۹ با حضور رییس دانشگاه، معاونان و اعضای کمیته مدیریت کروناویروس دانشگاه برگزار می شود و همزمان نشست های ستاد سلامت نوروزی نیز مانند سال های گذشته با حضور نمایندگان معاونت های دانشگاه و مدیران مربوطه برگزار و موضوعات مهم در این نشست مطرح و از سوی این افراد و حوزه های زیرمجموعه دانشگاه پیگیری و گزارش عمکلرد هر حوزه در ۲۴ گذشته به دبیر ستاد ارایه می شود.
او با اشاره به بازدیدهای روزانه از بیمارستان ها، شبکه های بهداشت و درمان و اماکن حساس از سوی کارشناسان دانشگاه گفت: در نخستین روز فروردین ۹۹، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۷۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی و ۵۰ مکان بین راهی بازدید شده است.

دکتر مرادیان دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در این روز را شامل ۶۵۰ سنجش با تجهیزات پرتابل، ۹۶۰ کلرسنجی، معرفی ۲۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی، کشف و معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و تعطیلی ۱۰۳ مرکز و اماکن بین راهی و درون شهری عنوان کرد.

مراجعه دو هزار و ۸۲۱ بیمار به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان فارس در نخستین روز بهار

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه ادامه داد: در نخستین روز از سال نو، تعداد مراجعان به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها در فارس، به دو هزار و ۸۲۱ بیمار رسید.

دکتر مرادیان افزود: از این تعداد ۸۹ بیمار به دلیل مشکلات تنفسی، ۱۸۶ بیمار به دلیل مشکلات قلبی و ۷۱ بیمار به دلیل مشکلات گوارشی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، مراجعه کرده و خدمات درمانی به آنان ارایه شده است.

او در ادامه از آمار ۱۹۹ مصدوم حوادث ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها در این روز خبر داد و تعداد اعمال جراحی نخستین روز سال در مراکز درمانی و بیمارستان ها را ۱۱۸ مورد، عنوان کرد.
۶۸۱ ماموریت اورژانس ۱۱۵ استان فارس در روز گذشته

در زمینه ماموریت های انجام شده از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس، ۶۸۱ ماموریت به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان،انجام شد.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۳۹ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۶۰ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۴۳ ماموریت ترافیکی جاده ای و ۲۳۹ ماموریت غیرترافیکی جاده ای، بوده است.

دکتر «محمدجواد مرادیان» افزود: تعداد مصدومان حوادث ترافیکی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۱۵ مورد عنوان کرد که ۲۴ نفر از این تعداد خدمات درمانی را به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند و ۹۱ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل و بستری شدند.