تاکید رییس دانشگاه بر اهمیت بهداشت و رعایت اصول خودمراقبتی
تاکید رییس دانشگاه بر اهمیت بهداشت و رعایت اصول خودمراقبتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین روز از سال جدید، در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، بر اهمیت بهداشت و رعایت اصول خودمراقبتی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تاکید بر اهمیت بهداشت در جامعه و رعایت اصول […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین روز از سال جدید، در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، بر اهمیت بهداشت و رعایت اصول خودمراقبتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تاکید بر اهمیت بهداشت در جامعه و رعایت اصول بهداشت فردی، خودمراقبتی و سیاستگذاری های بهداشت را در سلامت مردم و جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و از معاونت بهداشت دانشگاه برای انجام اقدامات مربوط به کرونا و پیگیری مصوبه های این نشست، تقدیر کرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» از نماینده ها و مدیران معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه خواست تا همانند سال گذشته در ایام نوروز به نظارت ها و مسایل مربوط به سلامت مردم بپردازند و پیگیری مصوبه های نشست مقابله با کرونا در دانشگاه نیز در دستور کار خود قرار دهند.

او با تاکید بر تشدید نظارت بازرسان بهداشت در مبادی ورودی شهرهای استان، افزود: بررسی چگونگی وقوع و گسترش کووید_۱۹ در جمعیت استان فارس نیز، از دیگر محورهای این نشست بود.

دکتر لطفی بیان کرد: مردم می توانند برای محافظت کادر سلامت در مقابله با کرونا، کمک های خود را به شماره حساب ۲۴۰۱۴۷۱۴۵ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۴۴۷۹۹ بانک رفاه کارگران به نام مجمع خیرین تامین سلامت فارس، واریز کنند.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاونت بهداشت دانشگاه نیز از دیگر اعضای این نشست بود که از تشدید فعالیت های شبانه روزی بازرسان بهداشت در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۹۸ در زمینه اقدامات انجام شده پیرامون ستاد تسهیلات نوروزی، موفق به کسب مقام نخست کشور شد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه نیز در این نشست درباره بررسی سناریوهای پیش بینی شده ستاد بحران دانشگاه در رابطه با کرونا در فارس و تغییرات برنامه ستاد تسهیلات نوروزی در ایام نوروز سال جاری، توضیحاتی ارایه داد.

در این نشست، دیگر اعضای کارگروه مقابله با کرونا در دانشگاه نیز آخرین اقدامات انجام شده در حوزه های خود را مطرح کرده و پیرامون افزایش اثربخشی برنامه ها در پیشبرد اهداف بسیج ملی مبارزه با کرونا، تبادل نظر شد.