برگزاری جشنواره بین المللی کارتون با موضوع کرونا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
برگزاری جشنواره بین المللی کارتون با موضوع کرونا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین جشنواره بین المللی کارتون با موضوع بیماری کرونا برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور با موضوع بیماری کرونا به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود. دکتر «کوروش عزیزی» اعلام کرد: نخستین جشنواره بین المللی […]

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین جشنواره بین المللی کارتون با موضوع بیماری کرونا برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور با موضوع بیماری کرونا به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

دکتر «کوروش عزیزی» اعلام کرد: نخستین جشنواره بین المللی کارتون با موضوع بیماری کرونا و تحت عنوان «کرونا را شکست می دهیم»، به زودی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار می کند.

دبیر اجرائی این فستیوال بین المللی گفت: این جشنواره که به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در سطح جهانی برگزار می شود، با هدف روحیه بخشی و پایش افکار عمومی بین المللی در ارتباط با برخورد فرهنگ ها و ملیت های مختلف با بیماری کووید ۱۹ برنامه ریزی شده است.

او اظهار کرد: نخستین جشنواره کارتون «کرونا را شکست می دهیم»، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری و مشارکت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ، همراه اول و بنیاد احسان برکت و بنیاد روایت فتح برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: بر اساس آئین نامه مصوب این جشنواره، هر فرد در هر بخش تنها مجاز به ارسال پنج اثر بوده و ارسال نام و نام خانوادگی، نشانی پستی، نشانی پست الکترونیکی، تلفن، عکس و سوابق کاری در قالب فایل word از سوی هنرمند الزامی است.

دکتر عزیزی ادامه داد: فایل الکترونیکی فشرده شده کاتالوگ این جشنواره به همه شرکت کنندگان ارائه می شود و به ۵۰ ی هنرمندی که آثارشان به فینال راه یابد، کاتالوگ نمایشگاه اهدا می شود.

او با اشاره به این موضوع که اهدای جوائز شرکت کنندگان ایرانی این جشنواره، منوط به حضور در مراسم پایانی آن است، اعلام کرد: به نفر نخست این فستیوال جهانی، مبلغ ۱۵۰۰ یورو، به نفر دوم ۱۰۰۰ یورو و به نفر سوم نیز ۵۰۰ یورو در کنار اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر تقدیم می شود.

دبیر اجرائی این جشنواره ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰۰ اثر از ۲۵۰ هنرمند و از ۵۲ کشور دنیا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در این میان، بیشترین شرکت کنندگان از کشور چین هستند.

دکتر عزیزی افزود: آخرین مهلت برای ارسال آثار به این جشنواره روز یازدهم فروردین است و زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه آن به زودی و پس از انجام بررسی های دقیق و داوری آثار از طریق رسانه های رسمی کشور اعلام می شود.

آثار ارسالی به این جشنواره، باید با فرمت png یا jpg و رزولوشن ۳۰۰dpi و در طول یا عرض دو هزار پیکسل ارسال شده و آدرس پست الکترونیک دریافت آثار coronacontest@gmail.com است.

نشانی دبیرخانه این جشنواره شهر شیراز، بلوار زند، ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طبقه همکف، واحد مدیریت فرهنگی بوده و شماره تلفن های تلفن: ۰۷۱۳۲۱۲۲۶۵۳ و ۰۷۱۳۲۱۲۲۶۴۹ و تلفن همراه: ۰۹۱۷۳۰۵۲۶۷۱ برای پاسخگویی به سوالات علاقمندان در نظر گرفته شده است.