اهمیت نگاه دقیق و تلاش عمیق برای پیشگیری از انتقال کرونا در بیمارستان
اهمیت نگاه دقیق و تلاش عمیق برای پیشگیری از انتقال کرونا در بیمارستان

در نشست مدیران بیمارستان های شیراز، پیرامون تدابیر حفظ سلامت کارکنان و آمادگی بیشتر برای پذیرش و ارایه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران مشکوک و قطعی مبتلا به کووید-۱۹ اندیشه ورزی شد. به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه […]

در نشست مدیران بیمارستان های شیراز، پیرامون تدابیر حفظ سلامت کارکنان و آمادگی بیشتر برای پذیرش و ارایه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران مشکوک و قطعی مبتلا به کووید-۱۹ اندیشه ورزی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با تاکید بر حفظ سلامت کارکنان، به ویژه در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید، به عنوان یک اولویت بسیار مهم و مسوولیت آور، از مدیران بیمارستان ها خواست تا در این خصوص، هر اقدام موثر و هزینه کرد مالی لازم صورت گیرد.

دکتر «مهرداد شریفی» با ارایه گزارشی از اقدام های گوناگون معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، در سطح استانی و ملی، برای تامین تجهیزات حفاظت فردی کارکنان و تاکید بر ضرورت استفاده صحیح و بجا از وسایل حفاظت فردی، افزود: در این زمینه باید به مدیریت ماسک های N۹۵ برای استفاده کارکنان در معرض خطر بالا، ترتیب صحیح پوشیدن و بیرون آوردن تجهیزات حفاظت فردی، استفاده از برانکاردها، ترالی ها و کارکنان حمل کننده مجزا در بخش های بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کووید-۱۹، بیرون آوردن تجهیزات حفاظت فردی استفاده شده در مناطق خاکستری و آلوده، قبل از خروج از این بخش ها و سایر نکات لازم توجه شود.

دکتر شریفی گفت: در این شرایط لازم است یک نفر در هر نوبت کاری در بیمارستان ها به عنوان ناظر وضعیت حفاظت از کارکنان در برابر آلودگی، تعیین شود.

او با تاکید بر ضرورت بازدید ویژه و پیوسته از بخش های اورژانس و مناطق خاکستری بیمارستان ها، از مدیران بیمارستان ها خواست که خود نیز دست کم یک بار تجهیزات کامل حفاظت فردی کارکنان شاغل در بخش های بستری بیماران کرونایی را به تن کنند تا درک عینی تری از شرایط سخت کار با این تجهیزات را کسب و پیشنهادهای احتمالی را برای اصلاح طراحی گان ها ارایه کنند.

اجرای دقیق بخشنامه های کمیته دانشگاهی مقابله با کووید-۱۹، مستندسازی همه فعالیت ها، اطلاع رسانی مناسب با رویکردهای حرفه ای و اثرگذار، آماده باش، پیش بینی و آمادگی کامل بیمارستان ها از جنبه نیروی انسانی، تجهیزات، دارو و مواد مصرفی، از دیگر عناوین مورد تاکید دکتر شریفی در این نشست بود.

این نشست به صورت فوق العاده و به دستور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، در بیمارستان نمازی برگزار شد.