ارایه مشاوره های تلفنی به مردم با محوریت کاهش اضطراب در مقابله با ویروس کرونا
ارایه مشاوره های تلفنی به مردم با محوریت کاهش اضطراب در مقابله با ویروس کرونا

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مردم استان می توانند در صورت احساس نیاز به دریافت مشاوره روانشناسی، به صورت تلفنی این خدمات را دریافت کنند. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: این روزها بسیاری از افراد اضطراب ابتلا به ویروس کرونا را دارند، اضطراب […]

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مردم استان می توانند در صورت احساس نیاز به دریافت مشاوره روانشناسی، به صورت تلفنی این خدمات را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: این روزها بسیاری از افراد اضطراب ابتلا به ویروس کرونا را دارند، اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدیدآمیز است، اما اگر شدید و طولانی شد و رنج ایجاد کرد، زندگی را مختل می کند.

او افزود: اضطراب می تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشد و بدن را در برابر بیماری ها تضعیف کند، گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می شود، برای مثال ممکن است باعث شود مکرر اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنیم و پیام های درست و دستورالعمل های علمی را نادیده بگیریم.

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: کارهایی که فرد مبتلا به اضطراب انجام می دهد و چرخه اضطراب خود و دیگران را بیشتر می کند، جستجوی مداوم خبر در رسانه ها، شبکه های اجتماعی نامعتبر و عدم اطمینان و بزرگ نماییِ خطرات است.

دکتر همتی بیان کرد: در راستای کاهش استرس، اضطراب، ترس و نگرانی جمعیت عمومی ناشی از ویروس کرونا در سطح جامعه و با محوریت خدمت رسانی غیرحضوری در این شرایط، مدیریت سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه اقدام به ارایه مشاوره تلفنی با خط تلفن ۱۸۱۹ کرد.

او افزود: هم استانی ها می توانند با تماس با این شماره از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ از این خدمات مشاوره ای غیرحضوری بهره مند شوند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: از زمان راه اندازی این خدمت تاکنون دو هزار و ۹۸۹ نفر از مشاوره تلفنی کارشناسان سلامت روان حاضر در مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) دانشگاه استفاده کردند.