ضروررت افزایش اطلاع رسانی علمی پیرامون بیماری کووید۱۹ و ارتقای آگاهی صحیح در جامعه
ضروررت افزایش اطلاع رسانی علمی پیرامون بیماری کووید۱۹ و ارتقای آگاهی صحیح در جامعه

در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر افزایش اطلاع رسانی علمی پیرامون این بیماری تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های استان در زمینه اطلاع رسانی صحیح […]

در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر افزایش اطلاع رسانی علمی پیرامون این بیماری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های استان در زمینه اطلاع رسانی صحیح به عموم مردم استفاده شود، اضافه کرد: لازم است با توجه به اهمیت اطلاع رسانی، اساتید دانشگاه با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع رسانی در این زمینه بپردازند.

دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اشاره به تقویت کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید، از شورای اسلامی شهر شیراز به ویژه دکتر «قاسم مقیمی» عضو این شورا و همچنین از شهرداری شیراز برای تلاش در ریشه کنی بیماری کووید۱۹ و همکاری با بسیج ملی مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

توزیع ماسک در استان، پیگیری خرید اقلام موردنیاز مراکز بهداشتی و درمانی در استان، توسعه اطلاع رسانی اقدامات مجموعه سلامت فارس در رسانه و فضای مجازی، همچنین روند خدمات رسانی در مراکز ۹ گانه سرپایی مرجع، از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز از دیگر اعضای این نشست بود که درباره برگزاری نشست های آموزشی برای کارکنان ادارات فارس و بازرسان تحت پوشش خود در استان، همچنین روند خدمت رسانی و تشدید نظارت بازرسان بهداشت در سطح استان توضیح داد.

دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع نیز از پیگیری های مدیران و مسوولان این معاونت برای تهیه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دراستان خبر داد.

همچنین دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه با ارائه گزارشی از نظارت های بازرسان معاونت درمان دانشگاه از بیمارستان ها، آمار مبتلایان و روند خدمت رسانی به آنان در مراکز درمانی گفت: نشست های ویژه ای نیز با موضوع مادران پُرخطر با اساتید گروه زنان و زایمان دانشگاه برگزار شده است.

دکتر «محسن مقدمی» معاون آموزشی دانشگاه و رییس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس نیز در این نشست از استادان رشته های علمی مرتبط با این بیماری که در زمینه اطلاع رسانی مشارکت داشته اند، قدردانی کرد.

اعضای ستاد مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید نیز در این نشست توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در حوزه تحت پوشش خود ارایه دادند.

در ادامه این نشست دکتر «محمدعلی قادری» سرپرست کمیته پایش و پیگیری اجرای مصوبه های دانشگاه و کشور درباره مقابله با گسترش بیماری کووید_۱۹، گزارشی از پیگیری و برگزاری نشست های مرتبط با مصوبه های دانشگاه در این زمینه ارایه داد.دکتر «فیض الله منصوری» مشاور رئیس دانشگاه در امور مراکز غیر دولتی و دکتر «اکبر اجرایی» بازرس ویژه و نماینده رییس دانشگاه در نشست های بحران استانداری نیز در این نشست، آخرین مصوبه های نشست بحران استانداری در زمینه مبارزه با بیماری کووید_۱۹ و روند پیگیری اجرای مصوبات را بیان کردند.

این نشست صبح امروز، بیست و پنجم اسفند در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.