تشدید اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با کرونا در مبادی ورودی فارس
تشدید اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با کرونا در مبادی ورودی فارس

در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با کرونا ویروس جدید، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با کرونا در فارس خبر داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر تشدید اقدامات پیشگیرانه گفت: مجموعه سلامت فارس با تمام توان […]

در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با کرونا ویروس جدید، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با کرونا در فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر تشدید اقدامات پیشگیرانه گفت: مجموعه سلامت فارس با تمام توان و استفاده از ظرفیت ها به پایش و بیماریابی و جلوگیری از انتشار بیماری می پردازند.

غربالگری ویژه کرونا در مبادی ورودی های شهر شیراز

دکتر «عبدالرسول همتی» با ارایه توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی و کنترل ویروس کرونا در استان فارس از برپایی پایگاه های سلامت از ساعت ۳ و سی دقیقه بامداد امروز با هدف غربالگری ویژه کرونا خبر داد که در مبادی ورودی های شهر شیراز به پایش مسافران و رانندگان با تب سنج لیزری می پردازند.

دکتر «علی اکبری» معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از بازدیدها و نظارت های بازرسان معاونت درمان دانشگاه و بررسی امکانات پیش بینی شده برای بیماران در بیمارستان ها خبر داد و درباره اقدامات پیشگیرانه برای مادران پُرخطر که در بیمارستان های شیراز انجام شده نیز گزارشی ارایه داد.

دکتر «محمدرضا ادراکی» رییس دانشکده پزشکی نیز در این نشست، گزارشی از بررسی های انجام شده در مراکز درمانی پیرامون توزیع ماسک برای پزشکان، دستیاران و کادر درمانی ارایه داد.

ارایه آموزش به ۳ هزار مراقب سلامت در فارس/ مشارکت و فعالیت ۱۵۵۰ پزشک خانواده در استان

مدیر شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: سه هزار مراقب سلامت و بهورز در استان وجود دارند که هزار نفر از آنان بهورز بوده و ارایه آموزش های موردنیاز برای آنان انجام شده است.

دکتر «محمدجواد لولیا» درباره عملکرد یک هزار و ۵۵۰ پزشک خانواده در استان، سطح مراجعه بیماران و تاثیرگذاری مراکز سرپایی ۹ گانه در شیراز برای مداوای بیماران در مرحله اولیه برای کاهش بار درمانی بیمارستان ها گفت و عنوان کرد: پزشک با تشخیص اولیه و ارایه دارو و مراقب سلامت با پیگیری روزانه تلفنی مبتلایان قرنطینه خانگی را مدیریت می کنند.

دکتر «علیرضا میراحمدی زاده» از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس در دانشگاه نیز در این نشست، گزارشی از آخرین پایش انجام شده پیرامون وضعیت بیماری کرونا ویروس جدید در استان ارایه داد.

دکتر «فیض الله منصوری» مشاور رییس دانشگاه در امور مراکز غیردولتی نیز در این نشست گفت: پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه در اصناف، پمپ بنزین ها، نانوایی ها، آرایشگاه ها و مترو در نشست استانداری فارس ارایه شد.