ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان، مظهر ورود به نسل چهارم دانشگاهی است
ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان، مظهر ورود به نسل چهارم دانشگاهی است

رییس دانشگاه اصفهان گفت: ناحیه نوآوری و فناوری این دانشگاه، مظهر و سرآغازی برای ورود به نسل چهارم دانشگاهی یعنی”جامعه‌پرداز” است. ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و بازی‌های رایانه‌ای، صنایع سرگرمی، کریدور دانش و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق، بهمن جاری با حضور معاون علمی و فناوری […]

رییس دانشگاه اصفهان گفت: ناحیه نوآوری و فناوری این دانشگاه، مظهر و سرآغازی برای ورود به نسل چهارم دانشگاهی یعنی”جامعه‌پرداز” است.

ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و بازی‌های رایانه‌ای، صنایع سرگرمی، کریدور دانش و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق، بهمن جاری با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

هوشنگ طالبی روز چهارشنبه افزود: امروز دانشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا به سمت نسل چهارم یعنی ” جامعه‌پرداز ” حرکت کردند و به دنبال برقراری ارتباط هرچه بهتر و نزدیکتر با جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نسل اول دانشگاه‌ها، آموزش محور، نسل دوم پژوهش‌محور و نسل سوم، کارآفرین بودند، اظهارداشت: دانشگاه‌های نسل چهارم که جامعه محور است، برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی جامعه تلاش می‌کند.

رییس دانشگاه اصفهان یکی از لازمه‌های تحقق دانشگاه نسل چهارم را نوآوری و خلاقیتی دانست که جامعه از دانشگاه‌ها انتظار دارد و گفت: امروز دیگر دانشجویان دیگر نمی‌توانند فقط به مسائل آموزشی و پژوهشی بسنده کنند بلکه باید یک قدم جلوتر برداشته و با نوآوری خود، زمینه‌های اشتغال در جامعه را ایجاد کنند.

طالبی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان با حمایت بی‌دریغ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اقدام به راه اندازی ناحیه نوآوری و فناوری در این مجموعه کرد، افزود: ضلع شمالی این دانشگاه که در مجاورت یکی از میدان‌های اصلی شهر(آزادی) قرار دارد برای این کار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های جدید دانشگاه اصفهان، ارتباط بیشتر با جامعه است، تصریح کرد: ضلع شمالی دانشگاه نزدیکترین مکان به جامعه در کلانشهر اصفهان است و به همین دلیل این محل برای مرکز نوآوری انتخاب شد.

طالبی با تاکید بر اینکه ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان، کاربرد و ارتباط تجاری ندارد، اظهارداشت: بخش خصوصی در این مرکز مستقر نمی‌شود بلکه امکانات این مکان در اختیار طرح‌های نوآورانه دانشگاهی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان از درب شمالی دانشگاه تا پایان محدوده دانشکده‌های قدیم زمین‌شناسی و علوم یک سابق به وسعت ۳۲ هکتار را دربر می‌گیرد و این مکان در واقع، هسته اولیه شکل‌گیری دانشگاه است که اکنون رسالت جدیدی را برای توسعه شهری و جامعه بر عهده دارد.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعتباری را برای بازسازی این ساختمان ها تخصیص داد، اضافه کرد: این امکانات در اختیار مرکز نوآوری، استارتاپ‌ها، مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها قرار می‌گیرد.

دانشگاه اصفهان با حدود ۷۰ سال قدمت بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.