زیرساخت‌ مخابراتی برای برگزاری انتخابات در کردستان فراهم است
زیرساخت‌ مخابراتی برای برگزاری انتخابات در کردستان فراهم است

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: همه زیرساخت‌ها و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌ها و شعب اخذ رای این استان فراهم شده و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. آزاد حکمت اظهار داشت: از لحاظ وجود زیرساخت‌های ارتباطی هیچ مشکلی وجود ندارد و عوامل این شرکت در آماده‌باش کامل هستند. […]

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: همه زیرساخت‌ها و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌ها و شعب اخذ رای این استان فراهم شده و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

آزاد حکمت اظهار داشت: از لحاظ وجود زیرساخت‌های ارتباطی هیچ مشکلی وجود ندارد و عوامل این شرکت در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای رفع سریع مشکلات ارتباطی در روز انتخابات وجود دارد، افزود: در روز جمعه دوم اسفند از طریق ویدیو کنفرانس، وضعیت مخابراتی شهرستان‌های استان و حوزه های انتخابیه رصد می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: با دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان برای پیشگیری از قطعی احتمالی فیبر نوری، مکاتبه و بر لزوم خودداری از حفاری در جاده‌ها و معابر داخل شهرها در روزهای آینده و روز برگ زاری انتخابات تاکید شده است.

حکمت تاکید کرد: در حوزه‌ها و شعب اخذ رای که خط تلفن وجود ندارد، این امکانات ایجاد شده تا از لحاظ ارتباطی مشکلی وجود نداشته باشد.

همزمان با سراسر کشور ۱۰۶ کاندیدای تایید صلاحیت شده در پنج حوزه  انتخابیه استان کردستان تبلیغات خود را شروع کرده اند تا مردم روز جمعه دوم اسفند از میان اینها، ۶ منتخب خود را راهی بهارستان کنند.

طبق ماده ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی آن،  فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۴ بهمن آغاز شده و در ساعت هشت صبح یکم اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که ۵۲۹ شعبه آن شهری است.

به صورت میانگین در این استان برای هر کرسی نمایندگی ۲۱ داوطلب وجود دارد که علاوه بر برپایی متینگ‌های انتخاباتی می توانند در ۲۶۴ نقطه تعیین شده برای تبلیغات خود اقدام کنند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همپای مردم سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نمایندگان خود برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.