آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری در فارس
آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری در فارس

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: تجهیزات رفاهی و کمک آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان و مدارس این استان با عنوان آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری در فارس توزیع می‌شود.

 

 

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: تجهیزات رفاهی و کمک آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان و مدارس این استان با عنوان آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری فارس بصورت پایلوت در سروستان توزیع می‌شود.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، میثم رضازاده چگینی  در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی به جامعه عشایری فارس داشته است بیان داشت: خدمات قابل توجهی به جامعه عشایری شده است اما انتظار داریم این خدمات در حوزه های بهداشتی، آموزشی و تربیتی بطور مستمر ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش آموز عشایر در ۵۳۰ مدرسه عشایری تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: ما دراین حوزه، علاوه بر خدمت رسانی به جامعه عشایری فارس به دانش‌آموزان جامعه عشایر کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر نیز خدمت‌رسانی می‌کنیم.
مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس با اشاره به اجرای پروژه های آموزشی در فارس افزود:  ‌تا‌پایان سال ۱۷ پروژه آموزش و پرورش عشایری به مرحله بهره‌برداری و در اختیار جامعه عشایر استان قرار می‌گیرد و ۳۵ پروژه دیگر نیز در دست ساخت است که به تدریج تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.
رضازاده افزود: امسال بالاترین جذب نیروی معلم در حوزه عشایری داشتیم که ۱۵۰ نیرو وارد آموزش و پرورش عشایر استان شد و در حال حاضر یک هزارو ۲۰۰ نیروی شاغل به دانش‌آموزان عشایر فارس خدمت می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس ادامه داد: هرساله تجهیز مدارس عشایری در دستور کار قرار دارد ولی پراکندگی و کوچکندگی عشایر سبب استهلاک بالای این تجهیزات می‌شود.
وی از راه اندازی نخستین مجمع خیرین آموزش و پرورش و مرکز سنجش عشایر در فارس خبر داد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در کشور مرکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری عشایر به صورت سیار در فارس راه اندازی شد و همچنین مجمع خیرین آموزش و پرورش عشایری فارس نیز در کشور بصورت پایلوت در فارس راه اندازی می شود.
سه شنبه های جهادی اتفاقی دیگر در اموزش و پرورش عشایر فارس بود که رضازاده به آن اشاره کرد و ابراز داشت: تا پایان سال طرح سه شنبه‌های جهادی در مدارش عشایری فارس اجرا می‌شود و گروه های جهادی مشاوره و روانشناسی، پزشکی و دندان پزشکی به دانش آموزان خدمات ارائه می کنند.
وی یاداور شد: اجرای طرح کتابخانه سیار عشایری نیز در فارس برای اولین بار تا یکماه دیگر اجرایی میشود.

۳۰هزار خانوار کوچنده عشایری در فارس
در ادامه این نشست فرمانده سپاه عشایر فارس گفت: استان فارس با  ۳۰ هزار خانوار عشایر کوچنده که ۱۲۰ هزار نفر جمعیت عشایری را تشکیل می دهند رتبه نخست کشوری از بعد جمعیت را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ سید محمد شکوهی بیان داشت: با آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به عشایرفارس  از ۳۰واحد خانه که توسط گروههای جهادی در یکسال گذشته تعمیر و مرمت شده اند به بهره برداری می رسند.
وی همچنین از دیگر خدمات گروههای جهادی ارائه خدمات رایگان دامپزشکی، واکسینه کردن دام ها، ضدعفونی کردن گله دانی ها را عنوان کرد.
فرمانده سپاه عشایر فارس افزود: میز خدمت جامعه بسیج عشایر این هفته در میان عشایر فارس بویژه در منطقه سروستان برپا است و تمامی عشایر می توانند مراجعه کنند.
سرهنگ شکوهی ابراز داشت: در بحث ساماندهی عشایر، ۱۸دستگاه مسئولیت دارند که متاسفانه برخی از این ادارات به وظایف خود بخوبی عمل نمی کنند.

 

انتهای پیام/
زرین کلاه