قرارگاه هویت افزایی مقام معلم در فارس اجرایی شده است
قرارگاه هویت افزایی مقام معلم در فارس اجرایی شده است

مدیر کل اموزش و پرورش فارس گفت: قرارگاه هویت افزایی مقام معلم  برای اولین بار در استان فارس با ریاست استاندار اجرلیی شده است.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، فرشید قاسمی در جمع خبرنگاران با موضوع بزرگداشت هفته معلم بیان داشت: تکریم روز معلم نباید به یک هفته خلاصه شود
و با ایجاد این قرارگاه و به فراخور موضوع میتوان در طول سال از معلمان نمونه تقدیر کرد.
وی به صعود به قله بل اقلید بمناسبت هفته معلم اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۳۰۰معلم از ۸استان کشور در صعود قله بل شرکت کردند و این کار ورزشی  مطلع بزرگداشت هفته معلم بود.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس اظهار داشت: در هفته معلم روسای ادارات، نهاد ها و سازمانها با حضور در مدارسی که تحصیل می کردند از مدیر و معلمان مدرسه تقدیر می کنند.
قاسمی تصریح کرد: با ایجاد چهار تشکل و حضور بیش از ۱۲هزارو پانصد معلم جوان با سابقه زیر ۷سال، در تشکل های ایران قوی، کنگره معلمان انقلاب اسلامی، معلمان جوان ایران زمین و معلمان راهیان تحول که وارد آموزش و پرورش شده اند در این کارگروهها ساماندهی شدند.

وی همچنین به اهمیت حل مشکلات معلمان در دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: مقرر شده است تا مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی استان در طول ایام سال یک روز در ماه را برای حل و فصل مشکلات معلمان مراجعه کننده به آن دستگاه اختصاص بدهند.

مدیر کل اموزش و پرورش فارس ادامه داد: طرحی با عنوان انتخاب معلم الگو در دستور کار قرار گرفت که در این طرح معلم یک کار خلاقانه که خارج از وظایف کار خود و با ایثارگری خاص همراه بوده است، ارائه خواهد کرد که تاکنون ۸۰ معلم در این طرح شناسایی شدند و تکریم ویژه این معلمان در دستور کار است.

قاسمی افزود: ایجاد دفتر حمایت قضایی و مشاوره حقوقی برای معلمان، حضور ۲۰۰معلم در گروه سرود معلمین با مشارکت بسیج معلمین، همایشهای علمی و فن اورانه و تجلیل از معلمان ایثارگر و خانواده های ایثارگران از جمله برنامه های هفته بزرگداشت معلم است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/