نهمین دوره اجلاسیه مشترک ایران و قطر در شیراز برگزار می شود
نهمین دوره اجلاسیه مشترک ایران و قطر در شیراز برگزار می شود

استاندار فارس از برگزاری نهمین دوره اجلاسیه مشترک ایران و قطر در شیراز خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جمع اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی گفت: در آذرماه با حضور ۱۲۰ نفر از….

 

 

استاندار فارس از برگزاری نهمین دوره اجلاسیه مشترک ایران و قطر در شیراز خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جمع اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی گفت: در آذرماه با حضور ۱۲۰ نفر از سرمایه گذاران کشور قطر که اکثرا ایرانی هستند اجلاسیه ای برگزار میشود که می تواند برای آینده استان مثبت باشد.

وی با بیان اینکه دیدار رودررو با سرمایه گذاران در استانداری انجام‌میشود، ابراز داشت: برای حل مشکلات سرمایه گذاران و رفع انها به گفتگو می نشینیم و جدب سرمایه گذاری در فارس بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

استاندار فارس ادامه داد: مهمترین مشکل سرمایه گذاران بحث دریافت تسهیلات بانکی است که از دست ما خارج است و بانک ها محدودیت های خاص خود را دارند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه باید بدنبال راهکارهایی به غیر از دریافت وام بود، تصریح کرد: باید بدنبال راههایی بجز تسهیلات بانکی بود که سرمایه گذاران بخاطر عدم دریافت تسهیلات ناامید نشوند.
وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام بخشی از منابع مالی مشارکتی در سرمایه گذاری را تامین کرده است و برابر قرارداد اولیه هر زمان سرمایه‌گذار آماده بازگشت منابع مالی دریافتی باشد، ستاد موظف است سهم مشارکت را به سرمایه‌گذار واگذار کند.

رییس اتاق بازرگانی فارس در ادامه نشست با بیان اینکه خشکسالی ضربه بسیاری به اقتصاد فارس زده است ابراز داشت: علاوه بر بحث خشکسالی، کیفیت آب در بسیاری از دشت ها به شدت کاهش داشته و تبدیل به شوره زار شده است.

محمد صادق حمیدیان بابیان اینکه در فارس امکانات حمل و نقل هوایی وجود ندارد، بیان داشت: با توجه به اینکه در فارس کارگو وجود ندارد ولی استان فارس در موضوع ارسال محموله های صادراتی به صورت بار در کنار مسافر مقام اول کشور را داراست.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: راه‌اندازی کارگو هوایی نیازمند تامین زیرساخت‌ها از سوی دولت است و تامین این نیاز از سوی فارس پیگیری می شود.

انتهای پیام/