نقش اصحاب رسانه در دستیابی به اهداف جوانی جمعیت در کشور
نقش اصحاب رسانه در دستیابی به اهداف جوانی جمعیت در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در دستیابی به اهداف جوانی جمعیت را تعیین کننده خواند.

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در دستیابی به اهداف جوانی جمعیت را تعیین کننده خواند.

دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست که به روال روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می شود، با اشاره به سیاست های ابلاغی در زمینه جوانی جمعیت گفت: مسوولان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت و برنامه ریزی های دقیق، حرکت در مسیر تحقق جوانی جمعیت را آغاز کرده اند، اما تسریع در اجرای این برنامه ملی، نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه سازی اهمیت این امر در افکار عمومی است که در این زمینه اصحاب رسانه می توانند نقش موثری داشته باشند.

او بهره مندی از ظرافت هوشمندانه در عرصه فعالیت های رسانه ای را یکی از نیازمندی های اثرگذاری اقدامات و برنامه های ملی دانست که در تحقق هدف جوانی جمعیت نیز می تواند اثرگذار باشد و اظهار کرد: هر اقدام و فعالیتی نیازمند تبلیغات و آگاهی بخشی است و در این برنامه ملی نیز ضرورت دارد رسانه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما بیش از پیش برای افزایش آگاهی عموم مردم در زمینه اهمیت حیاتی فرزندآوری و جوانی جمعیت مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین حمایت و مشارکت تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان ها و نهادهای مردمی را دیگر محور مهم اقدامات عنوان کرد که در کنار حوزه بهداشت و درمان، می تواند به اثربخشی سازنده منجر شود.

دکتر سید وحید حسینی رشد جمعیت را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و برنامه های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد که در مجموعه وزارت بهداشت نیز در حال پیاده سازی و پیگیری است و ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با پیش بینی نقش هر مجموعه در تحقق این هدف ملی، به سازمان ها و نهادهای مختلف کشور ابلاغ شده و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این راستا و با توجه به اهمیت حیاتی تحقق این هدف در توسعه ملی و آینده کشور، با تمام توان در این مسیر گام برداشته است.

او با بیان اینکه جوانی جمعیت از برنامه های مهم ملی محسوب می شود، گفت: همه مسوولان اجرایی باید برای رفع چالش های این برنامه و فراهم سازی زیرساخت های تحقق آن در کشور، تلاش کنند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، با ارایه راهکارهای مختلف در زمینه تسریع بهبود اجرای سیاست های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در این زمینه را ارایه کردند.

همچنین گزارش برنامه عملیاتی این قرارگاه در حوزه رسانه ای نیز در این نشست از سوی مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه ارائه شد.

نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح امروز، بیست و سوم مرداد ۱۴۰۱ در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

نقش اصحاب رسانه