غنی سازی ۶۰درصدبر مبنای راهبردی از پیش تعیین شده بود
غنی سازی ۶۰درصدبر مبنای راهبردی از پیش تعیین شده بود

 به گزارش پگاه خبر؛ ابراهیم عزیزی با اشاره به آغاز غنی سازی ۶۰ درصد از سوی ایران، گفت: غنی سازی حق مسلم ملت ما است تا از این طریق بتوانیم نیاز خود را برطرف کنیم و آژانس نیز هیچ محدودیتی برای رفع نیازها به صورت صلح آمیز قرار نداده و همه کشورها می توانند از […]

 به گزارش پگاه خبر؛ ابراهیم عزیزی با اشاره به آغاز غنی سازی ۶۰ درصد از سوی ایران، گفت: غنی سازی حق مسلم ملت ما است تا از این طریق بتوانیم نیاز خود را برطرف کنیم و آژانس نیز هیچ محدودیتی برای رفع نیازها به صورت صلح آمیز قرار نداده و همه کشورها می توانند از این فناوری استفاده کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که سال هاست حسن نیت خود را در موضوع هسته ای به دنیا اثبات کرده ایم، اظهار داشت: این آمریکا و کشورهای اروپایی بودند که نتوانستند اعتماد ایران را جلب کرده و از نجابت و بردباری ملت ایران سوءاستفاده کردند.

وی افزود: وقتی قرار بر معامله برد-برد است، نباید یکی از طرفین صرفا به فکر منافع خود باشد، لذا اکنون به طور طبیعی باید ناقضان برجام، جبران خسارت کنند.

عزیزی ادامه داد: بنابر ضرورت های روز و به منظور تأمین نیازهای بخش های مختلف، صنعت هسته ای به سمت غنی سازی ۶۰ درصد رفت تا بر مبنای راهبردی که از پیش تعیین شده بود گام برداریم و البته در این مسیر رفتار طرف مقابل نیز بسیار در این تصمیم گیری ها موثر است.

وی تأکید کرد: ایران بر اساس منافع ملی خود عمل می کند و حسن نیت خود را طی سال ها اثبات کرده، از این رو غنی سازی ۶۰ درصد سزاوارترین اقدام بود و ما که از گذشته ظرفیت این میزان غنی سازی را داشته و صرفا بنا به ملاحظاتی آن را شروع نکرده بودیم، امروز اقدام به آغاز این فرایند کرده ایم.

عزیزی همچنین به اقدام جنایتکارانه اخیر در سایت هسته ای نطنز اشاره و بیان کرد: عاملان و آمران این حادثه تروریستی شناسایی شده و به نحو مقتضی با آنها مقابله خواهد شد لذا در این مسیر دولت باید بر مبنای منافع ملی حرکت کرده و به طرف مقابل اعتماد نکند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تحریم، تخریب و مذاکره را در کنار هم بی معنا دانست و خاطرنشان کرد: با این حال شاهد هستیم تیم دیپلماسی ما در حال رفت و آمد و مذاکره است این در حالی است که طرف مقابل از طرفی تقاضای مذاکره می کند، از طرفی اقدام به خرابکاری و از سوی دیگر اقدام به اعمال تحریم های جدید می کند که تمامی این موارد با یکدیگر هخوانی ندارد.

انتهای پیام/