بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در منطقه ۲شیراز اجرایی می شود
بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در منطقه ۲شیراز اجرایی می شود

شهردار منطقه ۲ کلانشهر شیراز از انعقاد قرارداد ابرپروژه سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، محمد مقدس زاده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان از همزمانی بهار قرآن و طبیعت به نیکی یاد کرد و بیان داشت: بزرگترین پروژه سرمایه گذاری کلانشهر شیراز در سطح منطقه دو به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی در این رابطه ابراز داشت: یکی از تکالیف شورای اسلامی شهر شیراز مربوط به اجرای پروژه های سرمایه گذاری در سطح مناطق است و بر این اساس شهرداری منطقه ۲ به موازات فعالیت در عرصه های عمرانی و فرهنگی تمرکز زیادی بر اجرای پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری داشته است.

این‌مقام‌مسئول با بیان اینکه تکلیف بودجه ای شهرداری منطقه ۲ معادل یکهزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: مبلغ این قرارداد مشارکتی معادل ۱۴۰۰میلیارد تومان است که با انعقاد آن ۱۴۰ درصد از تکلیف بودجه ای شهرداری منطقه ۲ در حوزه سرمایه گذاری محقق شد.

شهردار منطقه ۲ کلانشهر شیراز با اشاره به جزییاتی از این طرح سرمایه گذاری عنوان داشت: پروژه بنکداران در خیابان ماذون قشقایی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع احداث می شود و نقش ارزنده ای در شکوفایی منطقه و ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت.

مقدس زاده با بیان اینکه بررسی های دقیق کارشناسی به منظور آسیب شناسی پروژه توسط کارشناسان منطقه ۲ انجام پذیرفته است،  تصریح کرد: انجام مطالعات فاز صفر و یک، تهیه زمین و ارایه مجوزهای قانونی، صدور پروانه و هزینه های عوارضی ساخت از آورده های شهرداری شیراز در این پروژه مشارکتی است.

وی با تاکید بر این موضوع که هزینه های عملیات ساخت پروژه بر عهده سرمایه گذار است،  ادامه داد: منطقه ۲ شهرداری شیراز تنها منطقه ای در سطح کلانشهر شیراز است که توانسته تکالیف جذب سرمایه گذاری را در سال ۱۴۰۲ محقق سازد.

مقدس زاده با تقدیر از حمایت های شورای اسلامی شهر و پشتیبانی شهردار کلانشهر شیراز افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته پروژه بنکداران بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری شیراز آورده مالی به همراه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، مطالعات دقیق و جامعی توسط کارشناسان شهرداری منطقه ۲ در حوزه های ترافیک، شهرسازی، معماری و بهره برداری انجام شده و پروژه بنکداران الگوی فاخری برای رونق سرمایه گذاری در شیراز خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ کلانشهر شیراز با بیان اینکه در مراحل طراحی و ساخت پروژه تمامی ضوابط به طور دقیق رعایت می شود، بیان داشت: بموازات رعایت موارد ایمنی، یک ایستگاه آتشنشانی در مجاورت این پروژه احداث شده است.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم در حوزه دسترسی به این پروژه اندیشده شده است، خاطرنشان کرد: برای تسهیل ترافیکی در پروژه بنکداران دو مسیر دسترسی وسیع برای ورود و خروج طراحی شده است.

مقدس زاده با بیان اینکه مطالعات فاز صفر پروژه بنکداران به صورت ایده آل انجام شده ، افزود: در مراحل طراحی و اجرای این پروژه از تجربیات موفق در کلانشهرهای کشور بهره می گیریم.

او با اشاره یه این موضوع که در پروژه بنکداران موارد پدافندی رعایت شده است، گفت: در طبقه زیرزمین کاربری های انباری های تجاری متمرکز تعریف شده و در طبقه همکف کاربری تجاری در نظر گرفته شده است و طبقه اول به دفاتر کار اختصاص می یابد که تمامی این ها توسط پلکان و آسانسور قابلیت دسترسی دارند.

شهردار منطقه کلانشهر شیراز با بیان اینکه امکان تردد کامیون و تریلر در زیرزمین پروژه بنکداران وجود دارد، یاداورشد: پروژه سرمایه گذاری بنکداران با اسکلت بتنی و سیستم قاب خمشی احداث می شود که تمامی این موارد سرعت احداث پروژه و سطح دسترسی را افزایش خواهد داد.

مقدس زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از دستاوردهای پروژه بنکداران در بلوار ماذون قشقایی ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای منطقه است.

وی در پایان به شهروندان فهیم شیراز در منطقه دو توصیه کرد از فروش مایملک خود به بهای نازل خودداری کنند؛ به گفته مقدس زاده پروژه های متنوعی در سطح منطقه در حال انجام است که دستاورد آنها ایجاد ارزش افزوده و شکوفایی استعدادهای منطقه خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ کلانشهر شیراز در پایان افزود: خاکبرداری این پروژه در روزهای آتی آغاز خواهد شد و در مدت بیست ماه به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/