رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد؛ ضرورت راستی آزمایی ثبت داده های کروناویروس برای برنامه ریزی علمی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد؛ ضرورت راستی آزمایی ثبت داده های کروناویروس برای برنامه ریزی علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، راستی آزمایی داده های ثبت موارد ابتلا به کروناویروس را یکی از ضرورت های این ستاد برای گسترش امکان برنامه ریزی علمی دانست. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست ضمن بزرگداشت سالروز بزرگداشت […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، راستی آزمایی داده های ثبت موارد ابتلا به کروناویروس را یکی از ضرورت های این ستاد برای گسترش امکان برنامه ریزی علمی دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست ضمن بزرگداشت سالروز بزرگداشت احمدبن موسی، حضرت شاهچراغ(ع)، نحوه ثبت، رفع موانع ثبت موارد تکراری و انواع خروجی نرم افزار corona lab را پایش کرد.

او با بررسی دوباره این نرم افزار با حضور اعضای مختلف این ستاد، بر اهمیت راستی آزمایی داده ها، به عنوان یکی از ابزارهای مهم ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس برای تصمیم گیری کارشناسانه در سطح استان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعضای این ستاد خواست تا با مشارکت یکدیگر کمیته ای برای بررسی موارد مرتبط با corona lab در دانشگاه فعال باشد.

دکتر لطفی در بخش دیگری از این نشست با ارزیابی آمار موارد مثبت و بیماریابی در دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس، تقویت مشارکت عمومی برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس با اقداماتی نظیر استفاده از ماسک را یکی از اقدامات موثر در شرایط کنونی جامعه عنوان کرد.

او همچنین ضمن بررسی مضامین دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت در زمینه غربالگری و بیماریابی، دستورات لازم را به اعضای این ستاد اعلام کرد.

پیگیری با استانداری فارس برای اعمال محدودیت در استان بر اساس شرایط هر شهرستان، بررسی شرایط نقاهتگاه بیماران مبتلا به کروناویروس، نیازمندی های بیمارستان شهید دکتر چمران در زمینه ارائه خدمت به بیماران و چگونگی اراده تجهیزات حفاظتی به مراکز دندانپزشکی، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

همچنین دکتر لطفی با همراهی اعضای این ستاد به پایش آخرین آمار مربوط به نمونه گیری، موارد مثبت، موارد بستری و بیماران بدحال پرداخته و پیرامون راهکارهای مدیریت روند افزایشی موارد مثبت همفکری شد.

دیگر اعضای این ستاد نیز در این نشست گزارشی از روند اقدامات و برنامه های خود در این زمینه به رئیس دانشگاه اعلام کردند.

یکصد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، هشتم تیر، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.