کسب رتبه سوم کشور در شاخص های فناوری سلامت سامانه «نظارت و ارزشیابی فعالیت های توسعه فناوری»
کسب رتبه سوم کشور در شاخص های فناوری سلامت سامانه «نظارت و ارزشیابی فعالیت های توسعه فناوری»

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب رتبه سوم کشوری این دانشگاه در شاخص های فناوری سلامت، در سامانه «نظارت و ارزشیابی فعالیت های توسعه فناوری» (HTDO) خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «یونس قاسمی» با بیان اینکه این رتبه مربوط به بازه […]

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب رتبه سوم کشوری این دانشگاه در شاخص های فناوری سلامت، در سامانه «نظارت و ارزشیابی فعالیت های توسعه فناوری» (HTDO) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «یونس قاسمی» با بیان اینکه این رتبه مربوط به بازه زمانی افتتاح این سامانه تا پایان سال ۹۸ بوده است، به تبیین مفهوم و جایگاه دانشگاه های نسل سوم و چهارم و ضرورت حرکت در این مسیر پرداخت.

او با تاکید بر نیاز به تحول در دانشگاه های سنتی و پذیرش نقش دانشگاه ها در توسعه اقتصادی و کارآفرینی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین، نوآور، فن آفرین و ارزش آفرین تلاش می کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گام برداشتن دانشگاه ها به سمت پژوهش های کاربردی و محصول محور را ضروری دانست و افزود: حمایت از طرح های پژوهشگران برای کاربردی و محصول محور کردن طرح های تحقیقاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دکتر قاسمی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارزشیابی عملکرد حوزه فناوری و رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پایان سال ۹۸ بر اساس اطلاعات و شاخص های موجود در زمینه فناوری، توانست با کسب امتیاز ۷۴/۱۸۶۷ بعد از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی رتبه سوم کشور را به دست آورد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با ابراز قدردانی از تلاش همه فناوران دانشگاه و کارشناسان مراکز رشد در تهیه و بارگذاری اطلاعات سامانه پیشگفت، کسب این موفقیت را نتیجه همکاری گروهی و تبیین جایگاه فناوری در دانشگاه دانست.