تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای برگزاری آزمون های درسی
تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای برگزاری آزمون های درسی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان برگزاری آزمون های دانش آموزان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با قدردانی از تلاش یکایک اساتید و کارکنان بهداشت و […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان برگزاری آزمون های دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با قدردانی از تلاش یکایک اساتید و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا در استان، به نقش تاثیرگذار آنان در این بحران اشاره کرد و افزود: همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نمی شود، مگر با همت همگانی و همدلی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی که مهمترین آن بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی و محیط های بسته است.

او با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه آزمون در استان برای دانشجویان، باید بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود، گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت در فارس و استان های همجوار، لازم است کارشناسان بهداشت نیز به صورت روزانه از محل برگزاری آزمون ها بازدید و تدابیر موردنیاز انجام شود.

دکتر لطفی تاکید کرد: دانش آموزان نیز در هنگام شرکت در آزمون های تحصیلی لازم است خطر ابتلا به کرونا را جدی گرفته و از هرگونه رفتار پُرخطر بپرهیزند، هنگام خارج شدن از خانه و در زمان برگزاری آزمون از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی و یا بشویند.

رییس دانشگاه از پدر و مادرها نیز خواست تا ضمن تداوم آموزش شیوه جدید زندگی خود و فرزندانشان در این بحران، به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی به ویژه در مراکز شلوغ، پایبند بمانند.

دکتر لطفی ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۷۲ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد امکان برگزاری آزمون ها برای دانشجویان به صورت مجازی در شورای آموزشی دانشگاه مطرح و پس از بررسی های لازم، نتیجه به ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اعلام شود.