برگزاری جشنواره ملی «نمکدان» با موضوع بیماری کووید ۱۹
برگزاری جشنواره ملی «نمکدان» با موضوع بیماری کووید ۱۹

جشنواره ملی شعر طنز با موضوع کروناویروس، به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره از جشنواره […]

جشنواره ملی شعر طنز با موضوع کروناویروس، به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره از جشنواره شعر طنز، موسوم به «نمکدان» با موضوع بیماری کووید ۱۹ به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی و با حمایت این معاونت در وزارت بهداشت اجرایی می شود.

دکتر «سید حمیدرضا هدایتی» افزود: از آنجا که در ایام قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ و خانه نشینی بخش بزرگی از جامعه، شاهد تولید بسیار زیاد محتوای طنز با موضوع کروناویروس جدید و حواشی آن بوده ایم، تصمیم گرفته شد تا آن بخش از این محتوا که به صورت شعر و نظم تولید و تنظیم شده است را در جشنواره ای رقابتی جمع آوری کنیم.

او ادامه داد: به این طریق، علاوه بر برگزاری یک فستیوال هنری که خود باعث ایجاد انگیزه های فرهنگی و محتوایی می شود، امکان ایجاد یک دایره المعارف و مجموعه ای ارزنده و ماندگار از تولیدات فرهنگی و هنری با زمینه طنز و با موضوع کروناویروس را فراهم می سازد که در آینده و به مرور زمان هر روز ارزش بیشتری یافته و حتی می تواند به عنوان منبعی مورد اطمینان برای مورخان و مطالعات جامعه شناختی در دهه های بعدی قرار گیرد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تنش های روحی و روانی موجود در سطح جامعه که ناشی از خطر ابتلا به کروناویروس است، انتشار و طبع این اشعار طنز می تواند باعث ایجاد روحیه بیشتر و شادی در میان مردم شده و سطح سلامت جامعه را نیز بالاتر ببرد.

دکتر هدایتی اعلام کرد: این جشنواره رقابتی برای تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و نیز ادارات و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و همه کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها امکان حضور در این رویداد فرهنگی را دارند.

او افزود: «کرونا»، «قرنطینه»، «ضدعفونی»، «ماسک»، «دستکش» و «مسافرت» محورهای اصلی این جشنواره رقابتی است و تمامی آثار ارسالی باید در محور این موضوعات باشند.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه با اعلام این موضوع که هر شرکت کننده، تنها مجاز به ارسال حداکثر دو اثر در هر بخش از این جشنواره است، ادامه داد: نفر نخست این جشنواره، جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار دریافت می کنند.

دکتر هدایتی زمان ارسال آثار به این جشنواره سراسری را از روز دوازدهم خرداد جاری تا ۱۵ تیر ۹۹ اعلام کرد و افزود: تمامی آثار باید به پست الکترونیک art.culture.sums@gmail.com ارسال شده و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مدیریت فرهنگی دانشگاه به نشانی farhangi.sums.ac.ir/new.namakdan مراجعه کنند.

او بیان کرد: زمان داوری و نیز نحوه بررسی آثار ارسالی، به زودی در سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه های معتبر اعلام می شود.