نقش موثر اعزام تیم های کارشناسان دانشگاه به دیگر مناطق استان در مهار کروناویروس
نقش موثر اعزام تیم های کارشناسان دانشگاه به دیگر مناطق استان در مهار کروناویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اقدامات گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت و کارگروه علمی کروناویروس دانشگاه در مدیریت بحران کرونا در فارس را بسیار تاثیرگذار دانست. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» اعزام تیم های کارشناسی دانشگاه به شهرستان […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اقدامات گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت و کارگروه علمی کروناویروس دانشگاه در مدیریت بحران کرونا در فارس را بسیار تاثیرگذار دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» اعزام تیم های کارشناسی دانشگاه به شهرستان های لار و گراش را در اثربخشی در آمار و اقدامات آنان در مدیریت کرونا، بسیار ثمربخش خواند و گفت: این گروه علمی با بررسی عوامل تاثیرگذار در شیوع بیماری، با برگزاری نشست های مختلف با مسوولان ارشد شهرستان ها و استان و همچنین با حضور در صدا و سیما، در آگاهی بخشی عمومی برای مدیریت هرچه بهتر بحران کرونا و تامین سلامت جامعه نقش موثری ایفا کرد.

او ضمن اشاره به هم اندیشی مسوولان دانشگاه برای مدیریت این بیماری و پیگیری روزانه گروه های پُرخطر در شیراز و شهرستان های استان افزود: بالا بودن تعداد نمونه گیری ها در فارس و ارزیابی منظم مبتلایان در فارس نسبت به دیگر استان های کشور، موجب کاهش شیوع این بیماری در استان شده است.

او با قدردانی از گزارش کامل گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت، از این گروه علمی خواست به صورت هفتگی گزارش تحلیلی و ارزیابی های خود را در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه ارایه دهند.

رییس دانشگاه، افزایش پیدا کردن خوشه های مبتلایان در فارس، عملکرد تیم واکنش سریع در شرایط سخت، کوشش کارکنان آزمایشگاه، مراکز بهداشتی و درمانی و ستادی در بحران کرونا و اعزام تیم کارشناسان دانشگاه به شهرستان ها را موجب کاهش درصد مثبت مبتلایان در فارس از آغاز شیوع این بیماری تا کنون دانست.

دکتر لطفی در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۵۷۷ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ در استان، روند رسیدگی به مبتلایان در مراکز درمانی، موارد مثبت و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان را بررسی کرد.

بررسی سامانه های CORONA LAB و ملزومات پزشکی «مِدِک» نیز از دیگر محور های این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه انجام شد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به استعلام معاونت فرهنگی و دانشجویی برای بازگشایی ورزشگاه ها و سالن های ورزشی، طی نشستی با حضور معاون بهداشت دانشگاه و بر اساس پروتکل های کشوری، پروتکل استانی تهیه و ابلاغ شود.

دکتر «جعفر حسن زاده» عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت نیز در این نشست گزارش اپیدمیولوژی وضعیت کرونا در فارس را از ابتدای شیوع بیماری تا کنون ارایه داد.

هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، سی و یکم اردیبهشت، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.