تلاش برای افزایش نمونه گیری در فارس تا انجام ۲ هزار تست کرونا در روز
تلاش برای افزایش نمونه گیری در فارس تا انجام ۲ هزار تست کرونا در روز

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شصت و هفتمین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، با بیان اینکه تلاش می‌شود نمونه گیری‌ها تا ۲ هزار مورد در استان فارس افزایش یابد، اظهار کرد: از آغاز شیوع کروناویروس در فارس تاکنون، تلاش و اقدامات اعضای ستاد مقابله با […]

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شصت و هفتمین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، با بیان اینکه تلاش می‌شود نمونه گیری‌ها تا ۲ هزار مورد در استان فارس افزایش یابد، اظهار کرد: از آغاز شیوع کروناویروس در فارس تاکنون، تلاش و اقدامات اعضای ستاد مقابله با کروناویروس در دانشگاه از سوی همه اعضا و کارگروه‌ها به ویژه کارکنان درگیر با کرونا، به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

او همچنین با اشاره به عزم جدی اعضای ستاد مقابله با کرونا در فارس برای افزایش نمونه گیری در مناطق پُرخطر افزود: با توجه به اهمیت سلامت کادر درمانی در بیمارستان ها، لازم است تمامی کادر درمانی پیش از ورود به مراکز درمانی و آغاز فعالیت، تست کروناویروس را انجام داده و از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با توجه به آغاز کار مطب ها، اعضای نظام پزشکی شیراز نیز می‌توانند برای انجام تست کرونا به آزمایشگاه‌های تشخیصی مراجعه کنند.

او ادامه داد: انجام نمونه گیری کروناویروس در پادگان ها، همچنین اداراتی که با تعداد ارباب رجوع بالا سر و کار دارند، در دستور کار قرار دارد.

بررسی آمار نمونه گیری‌های انجام شده کرونا در استان، بررسی سامانه توزیع اقلام محافظتی فردی برای پزشکان مطب‌ها و موسسه‌های درمانی و بررسی آمار مبتلایان، افراد بستری، بهبودیافتگان و فوتی‌های کروناویروس در فارس نیز دیگر محور‌های این نشست بود که با حضور رئیس دانشگاه و اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ بررسی شد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از تشدید نظارت‌های کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در فارس خبر داد.

علیرضا میراحمدی زاد عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر عضو این نشست بود که ضمن بیان اقدامات این کارگروه، از همکاری با دیگر کارگروه‌ها مانند کارگروه سلامت معنوی دانشگاه خبر داد.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در رابطه با بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا معاونت بهداشت دانشگاه، تهیه پروتکل بهداشتی برای آمادگی احتمالی بازگشایی مساجد را در دستور کار خود قرار دهد.