تقدیر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از مدافعان سلامت بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)
تقدیر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از مدافعان سلامت بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)

از خودگذشتگی ها و فداکاری های کارکنان بخش درمان کروناویروس، از مصادیق جهاد در راه خدا بوده و بی اختیار، انسان را به یاد روزهای دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ تحمیلی می اندازد. به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی […]

از خودگذشتگی ها و فداکاری های کارکنان بخش درمان کروناویروس، از مصادیق جهاد در راه خدا بوده و بی اختیار، انسان را به یاد روزهای دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ تحمیلی می اندازد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با تقدیر از اقدامات و فداکاری های کادر درمان در مراکز درمان کروناویروس، فعالیت آنان را عبادت و یادآور ایثار و فداکاری های رزمندگان در روزهای نبرد حق علیه باطل دانست.

دکتر «کوروش عزیزی» افزود: این مرکز درمانی یکی از مهم ترین مراکز درمانی در این زمینه در سطح کشور است که در کنار سایر مراکز تخصصی و ویژه بیماری کرونا در سطح استان فارس مشغول به فعالیت است.

او ادامه داد: ورود کروناویروس جدید در کشور، اگر چه همانند سایر ملل دنیا باعث ایجاد خسارات جانی و مالی قابل ملاحظه ای شده، اما در کنار این ناخوشایندی ها، شاهد بروز جلوه هایی دیدنی از ایثار و از خودگذشتگی ها در تمام اقشار کشور به ویژه کادر بهداشت و درمان بوده ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اضافه کرد: رعایت عمومی بهداشت و قرنطینه از سوی اکثریت مردم، همکاری در عدم انجام مسافرت های نوروزی و رفت و آمدهای های غیر ضروری، بخشش و یا به تعویق انداختن اجاره املاک مسکونی و تجاری، حضور در گروه های داوطلب ضدعفونی و امثال این موارد همگی جلوه های زیبایی از وحدت و یکپارچگی بود که در کنار سختی و مشقات بزرگ کرونا، شرایط را قابل تحمل تر ساخته است.

این عضو هیات رئیسه دانشگاه افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی نیز شاهد ایثار و از خود گذشتگی های بزرگی بوده ایم که از میان آنها می توان به ایجاد و هدایت «گروه نجات» از سوی دانشجویان دوره دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد.

دکتر عزیزی اظهار کرد: این دانشجویان، از نخستین ساعات اعلام رسمی حضور بیماری کووید۱۹ در کشور، با تمام وجود، خود را وقف رسیدگی به بیماران بستری شده ناشی از این بیماری کرده و بسیاری از آنان، علاوه بر خدمت در رشته های تخصصی خود، با عنوان پزشک عمومی نیز در بخش های مربوط به درمان کرونا حضوری فعال داشته اند.

او افزود: اعضای «گروه نجات» دانشجویان دستیاری نه تنها در بخش های درمان بلکه در ترجمه مقالات معتبر خارجی، تولید و انتشار محتوای علمی و انتقال این محتوا به اقشار مختلف نیز بسیار فعال بوده و در کنار همه اینها اقدام به مستندسازی و تولید محتوای رسانه ای ارزشمند و ماندگاری نیز کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: این جلوه های ایثار و فداکاری، نشان از عزمی ماندگار و در میدان ماندن جوانان این مرز و بوم می دهد و اثبات می کند که راه رزمندگان ما در دفاع مقدس همچنان با شور و نشاط ادامه یافته و جوانان پا در رکاب ما ادامه دهنده راه همان بزرگمردان ماندگار در تاریخ ایران هستند.

در پایان این نشست که به پیشنهاد دانشجویان دوره دستیاری پزشکی با عنوان «گروه نجات» و از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، از رئیس و مدیران بخش های بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و همچنین اعضای «گروه نجات» دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اهدای لوح، تقدیر شد.