حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کارکنان بیمارستان سوختگی به ویژه در زمان اپیدمی کروناویروس/ انجام پانسمان بدون درد در سوختگی برای بیماران مبتلا به کروناویروس
حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کارکنان بیمارستان سوختگی به ویژه در زمان اپیدمی کروناویروس/ انجام پانسمان بدون درد در سوختگی برای بیماران مبتلا به کروناویروس

در شصتمین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان درگیر با کروناویروس به ویژه در بیمارستان سوانح سوختگی، تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این […]

در شصتمین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان درگیر با کروناویروس به ویژه در بیمارستان سوانح سوختگی، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه خودسازی دانست و رویدادهای خوبی که هفته گذشته در سفر دکتر «جان بابایی» معاون درمان وزرات بهداشت برای برای مجموعه سلامت فارس رقم خورد را مثبت ارزیابی کرد.

او با اشاره به تاکید دکتر جان بابایی در خصوص انعکاس بین المللی تجربه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیرامون سفر به شهرستان لامرد و افتتاح چند پروژه عمرانی دانشگاه با هدف افزایش خدمت رسانی به مردم توضیحاتی ارایه داد و موفقیت دانشگاه را در مدیریت بحران کروناویروس، نتیجه لطف خداوند و تلاش کارکنان مجموعه سلامت فارس برشمرد.

دکتر لطفی با تقدیر از عملکرد کارکنان مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) در زمان بحران به ویژه خدمت رسانی در ایام اپیدمی کروناویروس، از مسوولان دانشگاه خواست تا با توجه به اعزام تیم کنترل عفونت و پرستاری به این مرکز درمانی، بازدید با هدف بررسی و رفع کمبودهای این مرکز درمانی انجام شود.

او با اعلام حمایت از کارکنان بیمارستان سوختگی به ویژه در زمان اپیدمی کروناویروس، بر تلاش برای حفظ سلامت کارکنان به عنوان اولویت مسوولان دانشگاه تاکید کرد.

بررسی عملکرد تیم واکنش سریع، بررسی اقدامات مراکز درمانی در خدمت رسانی به مبتلایان، بررسی آمار مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافتگان، پیگیری گزارش وضعیت پایش موارد مثبت از سوی معاونت بهداشت و اداره بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه و بررسی عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان، دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست با حضور رئیس دانشگاه بود.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، از تقدیر دکتر رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مبارزه با کروناویروس خبر داد.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و بیمارستان ها به ویژه بخش های پر تردد گفت: اولویت انجام آزمایش و نمونه گیری کرونا برای بیماران بستری در مراکز درمانی است.

دکتر «محسن مقدمی» معاون آموزشی دانشگاه و رییس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس نیز با اعلام خبر تداوم برگزاری کلاس های مجازی دانشجویان گفت: تاریخ برگزاری آزمون های دانشجویان و شیوه برگزاری آن نیز مشخص شده است.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند و مقرر شد تا تامین نیروی انسانی لازم برای بهبود روند ارایه خدمت در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) در دستور کار قرار گیرد.

دکتر «عبدالحسین فرح بخش» مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حراست نیز در این نشست درباره آمار تست های انجام شده در آزمایشگاه های تشخیصی کرونا، گزارشی ارایه داد.

دکتر «مصطفی ابراهیمی» رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که گزارشی از آمار آزمایش های انجام شده در شهرستان ها ارایه داد.

مدیر شبکه و ارتقای سلامت معاون بهداشت دانشگاه نیز با اعلام گزارش فرایند نمونه گیری در مراکز ۱۶ ساعته منتخب در شیراز و پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی کشور را در این اقدام عنوان کرد: در پی شیوع کروناویروس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیست و ششم اسفند سال گذشته، ۲۰ روز زودتر از تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور کار نمونه گیری را آغاز به کار کرد.

دکتر «محمدجواد لولیا» با اشاره به نشست وب کنفرانس دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، غربالگری از راه نمونه گیری در مراکز منتخب، پیدا کردن ناقلان حداکثر طی ۴۸ ساعت پس از دادن نمونه و در نهایت قرنطینه آنها را سیاست اصلی دانشگاه ها در راستای مبارزه با کروناویروس عنوان کرد.

انجام پانسمان بدون درد در سوختگی برای بیماران مبتلا به کرونا

دکتر «محمدعلی حقوقی» سرپرست مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) دیگر عضو این نشست بود که گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در این مرکز درمانی و با توجه به چالش های سوختگی در بحران شیوع کروناویروس ارایه کرد و از انجام پانسمان بدون درد در سوختگی برای بیماران مبتلا به کروناویروس در این مرکز درمانی خبر داد.

دکتر «محمدمهدی مرزوقی» سرپرست مدیریت بیمارستان سوانح سوختگی حضرت امیرالمومنین (ع) و «فاطمه سادات ابطحی» مدیرخدمات پرستاری این مرکز درمانی نیز در این نشست، خواستار تامین نیروی انسانی و اختصاص میزان بستری اقلام و وسایل حفاظتی ویژه کادر درمانی و کارکنان بیمارستان سوختگی شدند.

این نشست صبح امروز، ششم اردیبهشت در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.