هشت هزار تخت بیمارستانی جدید در راه مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور
هشت هزار تخت بیمارستانی جدید در راه مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی لامرد فارس گفت: امسال حدود هشت هزار تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اضافه خواهیم کرد. سعید نمکی، پنجشنبه در آیین افتتاح این بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی با نام حاج محمود حاج حیدر که به شکل ویدیو کنفرانس توسط رییس […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی لامرد فارس گفت: امسال حدود هشت هزار تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اضافه خواهیم کرد.

سعید نمکی، پنجشنبه در آیین افتتاح این بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی با نام حاج محمود حاج حیدر که به شکل ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد افزود: بر اساس برنامه قرار بود که قسمتی از پروژه‌های سال ۹۹ و قسمتی هم در قالب پویش ۲۰۵۰ یعنی افتتاح هرهفته ۵۰ پروژه در طول ۲۰ هفته تا هفته سلامت که الان در آن قرار داریم با اولویت مناطق کمتر برخوردار افتتاح کنیم که به دلیل مشکلاتی ناشی از شیوع بیماری کرونا تعدادی در اسفندماه ماند و تعدادی هم در هفته سلامت افتتاح می شود که این بیمارستان از جمله همین پروژه‌ها است.
وی ادامه داد: امسال در پیگیری طرح تحول نظام سلامت و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کمتربرخوردار و کمتر توسعه‌یافته، علاوه بر افزودن این هشت هزار تخت، زیرساخت‌های بخش بهداشت کشور هم تقویت خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی سراسر کشور به دلیل مبارزه بی‌امان با کرونا گفت: طی این مدت و در نتیجه لطف خداوند، همکاری مردم و جانفشانی کادر درمانی، شاهد دستاوردهای بسیار بسیار مطلوبی بوده‌ایم و یک مدال افتخاری برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی در این زمینه کسب شده است.
نمکی افزود: به ویژه تلاش همکارانم در استان فارس به عنوان یکی از نمونه‌ترین استان‌هایی که هم مرگ و میر را با مراقبت‌های ویژه به حداقل رساندن و هم مدیریت بیماری را که به نحو احسن انجام دادند.
ساختار شبکه بهداشت کشور در مقابله با کرونا کمک بسیاری کرد
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم، با اشاره به اینکه موضوع کرونا در دنیا ثابت کرد که هیچ کشوری از ما جلوتر نیست گفت: وجود ساختار شبکه بهداشت در کشور در بحث مقابله با بیماری کرونا کمک بسیاری کرد.
قاسم جان‌بابایی افزود: یکی از کارهای بسیاری بزرگی که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود ساختار شبکه بهداشت است که این ساختار شبکه آن چیزی است که امروز به داد مردم ما رسیده است.
وی ادامه داد: توسعه و تقویت این ساختار نیز در طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید تقویت شده است.
او اظهار داشت: آنچه که دنیا در آن دچار مشکل شده نداشتن ساختار شبکه بهداشت است، یعنی بیماریابی و قرنطینه کردن بیمار که این دستاورد در استان فارس به شکل بسیار بارزی روی داده و این استان توانسته افزون بر ۳۰ هزار مورد مشکوک را با ساختار پرونده الکترونیک شناسایی کنند.
بیمارستان حاج محمود حاج حیدر  که در این آیین به بهره برداری رسید دارای زیربنای تقریبی ۱۱ هزار مترمربع است که از سال ۱۳۹۲ به عنوان بیمارستان جایگزین شهرستان لامرد آغاز شد.
اعتبار این طرح با همکاری حاج محمود حاج حیدر از  نیک‌اندیش استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است.
بیمارستان مذکور شامل بخش های بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، اتفاقات و غیره است.
تاکنون اعتباری حدود ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۳۵۰میلیارد ریال از سوی خیر جهت تکمیل بیمارستان هزینه شده است.
مساحت سایت مجموعه تقریبا پنج هکتار با زیربنای ۱۱ هزارمتر مربع که در دو طبقه با اسکلت بتنی ساخته شده است.
بخش های بیمارستان شامل بستری مردان و زنان، جراحی، آزمایشگاه، دیالیز، داروخانه، رادیولوژی ، لاندری و بخش پشتیبانی، فیزیوتراپی، اورژانس، بخش اداری است.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.