شمار قربانیان مصرف الکل صنعتی در فارس به ۹۰ نفر رسید
شمار قربانیان مصرف الکل صنعتی در فارس به ۹۰ نفر رسید

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا (اسفندماه ۹۸) تا هجدهم فروردین‌ماه ۹۹ در این استان ۹۰ نفر به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند. محمد جواد مرادیان افزود: در مدت یاد شده، در مجموع ۷۱۹ نفر به سبب مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت […]

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا (اسفندماه ۹۸) تا هجدهم فروردین‌ماه ۹۹ در این استان ۹۰ نفر به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

محمد جواد مرادیان افزود: در مدت یاد شده، در مجموع ۷۱۹ نفر به سبب مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدند که ۶۲۹ نفر از آنها تحت درمان قرار دارند.
وی ادامه داد: مسمومیت چند نفر از افراد بستری شده بسیار شدید است و حال آنها نیز وخیم گزارش شده است.
مرادیان، میانگین سنی افرادی را که در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند بین ۲۰ تا ۴۰ سال اعلام و بیان کرد: مصرف الکل صنعتی به صورت خوراکی موجب مرگ می‌شود و بر خلاف آنچه که مطرح می‌شود مصرف الکل هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز، خنج ، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده است.
بیمارستان حضرت علیاصغر(ع) و ۲ بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.