پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی بهداشت با شعار حمایت از پرستاران و ماماها
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی بهداشت با شعار حمایت از پرستاران و ماماها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت با شعار حمایت از پرستاران و ماماها، بر اهمیت خدمات فعالان این عرصه، در تیم های سلامت تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام ضمن تقدیر از خدمات پرستاران و ماماها به ویژه […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت با شعار حمایت از پرستاران و ماماها، بر اهمیت خدمات فعالان این عرصه، در تیم های سلامت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام ضمن تقدیر از خدمات پرستاران و ماماها به ویژه در روزهای اخیر و در هنگام اپیدمی کروناویروس، گفت: به گواه تمامی اعضای جامعه، شما قهرمانان امروز و فردای کشورید.

در متن این پیام آمده است:

سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۲۰ میلادی، شعاری را به عنوان مبنای برنامه های سلامت محور دنیا برگزید که شاید در این ایام، بیش از همیشه ضرورت آن احساس می شود. اپیدمی نا به هنگام کروناویروس در سطح دنیا، در کنار همه ابعاد تلخ و نگران کننده ای که تاکنون بر جامعه جهانی تحمیل کرده است، اما ضرورت حمایت از اقشاری را یادآور شد که در چنین بحران همه گیری، شرایطی متفاوت از تمامی آحاد جامعه را تجربه می کنند.

تیم های سلامت و به ویژه پرستاران و ماماها که این روزها شاهد نقش آفرینی فرشته گونه آنان در مراکز درمانی هستیم و بار دیگر با آمیزه ای از خدمت، دانش و انسانیت توانستند جایگاه رفیع خود را در جامعه به اثبات برسانند.

به پاس همت بی دریغ و شرافت اخلاقی شما پرستاران و ماماها که همواره پشتوانه ای مطمئن برای پزشکان بوده اید، علی رغم موج گسترده اپیدمی کروناویروس در کشور، مبتلایان به این بیماری در این ایام از خدمات مناسب درمانی بهره مند بوده و به گواه تمامی اعضای جامعه، شما قهرمانان امروز و فردای کشورید.

با پاسداشت شعار شایسته «Support Nurses and Midwives» برای روز جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ میلادی، خدمات شبانه روزی شما عزیزان در مسیر ارتقای سلامت عمومی در جامعه را صمیمانه ارج می نهم.

به ویژه پرستاران و ماماهای خدوم استان فارس که با وجود حجم بالای مراجعه به مراکز درمانی استان، از دست کم هفت استان جنوبی کشور و گستردگی مضاعف خدمت، همواره مایه سربلندی و افتخار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده اید.

به همین مناسبت بار دیگر از مردم فهیم استان می خواهم با ادامه حضور در منازل، پشتیبان تیم های سلامت بوده و با قطع زنجیره های انتقال بیماری، در کاهش آمار ابتلا و حجم مراجعه به مراکز درمانی سهیم شوید.

با دعوت از پرستاران و ماماهای عزیز به «دانش افزایی»، در کنار تلاش گسترده ای که در امر ارائه خدمت به بیماران داشته اند، امیدوارم انتخاب شعار حمایت از پرستاران و ماماها برای سال ۲۰۲۰میلادی، در بهبود شرایط شغلی شما فعالان این حوزه موثر باشد.

به امید روزی که شاهد شکست پیروزمندانه کروناویروس با تلاش شما مدافعان سلامت و مشارکت مردم باشیم، از خداوند منان توفیق روزافزون شما عزیزان را در مسوولیت خطیر ارتقای سلامت جامعه خواستارم.

دکتر مهرزاد لطفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز