چند راهکار برای مواجهه با اضطراب خانواده های کادر درمان در شیوع ویروس کرونا
چند راهکار برای مواجهه با اضطراب خانواده های کادر درمان در شیوع ویروس کرونا

در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، به دلیل اضطراب کادر درمان، خانواده آنان شرایط سختی را تجربه می کنند. چرا که نگران آنان و کارکنان درمان نیز نگران ابتلای خانواده خود هستند. کارکنان درمان در این ایام بیشتر وقت خود را در بیمارستان برای ارائه خدمت به مردم سپری کرده و زمان کمتری را […]

در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، به دلیل اضطراب کادر درمان، خانواده آنان شرایط سختی را تجربه می کنند. چرا که نگران آنان و کارکنان درمان نیز نگران ابتلای خانواده خود هستند.

کارکنان درمان در این ایام بیشتر وقت خود را در بیمارستان برای ارائه خدمت به مردم سپری کرده و زمان کمتری را با خانواده می گذرانند؛ از طرفی زمانی هم که در کنار آنها هستند، به علت مشغله و خستگی از لحاظ کیفی ارتباط با آنها تحت تاثیر قرار گرفته است.

در این شرایط باید دغدغه ها و نگرانی های آنها را شنید تا در محیط گرم و صمیمانه خانواده بتوانند درباره اضطراب های خود صحبت کنند.

افراد شاغل در حوزه های ارائه خدمت به بیماران در چنین شرایطی بهتر است خانواده خود را به ابراز نگرانی هایشان تشویق کنند، اگر اعضای خانواده باورهای نادرستی در مورد بیماری دارند به عنوان کادر درمان آنها را اصلاح کنند و یا اطمینان دهند که مسایل حفاظتی را رعایت می کنند و هنگام حضور در بیمارستان در زمان هایی که فرصت هست، با خانواده خود تلفنی صحبت کنند و از سلامتی خود، آنها را باخبر سازند.

در زمانی هم که در منزل هستند، وقت بیشتری را به آنها اختصاص داده، مانند گذشته درباره موضوعات معمولی صحبت کنند و صحبت های خود را محدود به مسائل کاری و ویروس کرونا نکنند تا با رعایت این نکات باعث کاهش نگرانی خانواده خود شوند.