مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعلام کرد: ۱۴هزار بسته شامل اقلام بهداشتی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد در میان خانواده‌های کمتر برخوردار استان فارس توزیع شده است. کیوان نیازی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: این بسته‌ها شامل ماسک، ژل شست‌وشوی دست، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش یک‌بار مصرف و بروشور بهداشتی است. مدیرکل […]

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعلام کرد: ۱۴هزار بسته شامل اقلام بهداشتی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد در میان خانواده‌های کمتر برخوردار استان فارس توزیع شده است.

کیوان نیازی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: این بسته‌ها شامل ماسک، ژل شست‌وشوی دست، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش یک‌بار مصرف و بروشور بهداشتی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: با فعال‌شدن دفتر تسهیل‌گری محله مهدی‌آباد و شریف‌آباد شیراز، اقلام بهداشتی در اختیار شهروندان این ناحیه قرار گرفته است؛‌ همچنین مقداری از کمک‌ها به زحمتکشان نیروی انتظامی، انجمن نابینایان، موسسه فرهنگی آستانه، خیریه ناجیان امیدوار و باشگاه شهدای قشقایی برای توزیع اهدا شده است.

وی ادامه داد: که از این تعداد حدود ۵ هزار بسته بهداشتی سهمیه شهرستان‌ها بوده است که شهرستان‌های فسا، آباده‌، سروستان، بوانات اقلید و کوار براساس اولویت‌بندی تاکنون از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

نیازی ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای رساندن اقلام بهداشتی و مایحتاج معیشتی به‌صورت محله‌محور با برگزاری جلسات مجازی هفتگی در این ستاد صورت می‌گیرد؛ همچنین رصد امور مربوط به توزیع و خدمات‌رسانی به شهروندان از جمله وظایف این ستاد است.

وی همچنین به تشکیل ستاد پشتیبانی از اقدامات مردم‌نهاد در استانداری فارس اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از افراد به‌صورت خودجوش در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا خدماتی ارائه می‌کنند؛ همچنین انجمن‌ها، هیات‌ها، قرارگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ذیل این ستاد با همسویی و برای پیشگیری از موازی‌کاری فعالیت می‌کنند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، کوهچنار، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.