اختصاص بودجه برای مهار کرونا ضروری بود
اختصاص بودجه برای مهار کرونا ضروری بود

منتخب مردم شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی به موضوع کرونا موضوع ضروری و مهمی بود که باید با دقت و حساسیت لازم عملیاتی شود. به گزارش دریافتی شامگاه پنجشنبه علیرضا پاک فطرت با اشاره به اختصاص معادل ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه به موضوع کرونا گفت: […]

منتخب مردم شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص بودجه ۱۰۰ هزار میلیاردی به موضوع کرونا موضوع ضروری و مهمی بود که باید با دقت و حساسیت لازم عملیاتی شود.

به گزارش دریافتی شامگاه پنجشنبه علیرضا پاک فطرت با اشاره به اختصاص معادل ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه به موضوع کرونا گفت: اختصاص این بودجه کاملا ضروری و مهم بود و می‌بایست با اِعمال دقت و حساسیت لازم در خصوص اولویت ها و نیز در نظر گرفتن احتمالات مختلف در خصوص میزان بازه زمانی این شرایط ، عملیاتی شود.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم اضافه کرد: اکنون گذر از شرایط خاص کنونی با حداقل هزینه ها در ابعاد مختلف انسانی ، معنوی و مالی اولویت اول کشور است که لازمه آن همگرایی کامل ملی در کلیه سطوح راهبردی و عملیاتی است.

وی با اشاره کلی به قانون بودجه سال ۹۹ و نسبت درصدی عدد عنوان شده اختصاصی از بودجه به موضوع کرونا گفت: با توجه به مفروضات خاص دولت در  بودجه ۹۹ در بخش بودجه عمومی و تحقق درآمدها، درصد اعلام شده از سوی رییس جمهور مبنی بر اختصاص ۲۰ درصدی بودجه، دارای دامنه تغییر بالایی خواهد بود که شفافیت هرچه بیشتر در خصوص دامنه تغییر این عدد می تواند به واقع گرایی بهتر و بیشتر بودجه سال ۹۹ در ادامه مسیر زمانی کمک کند.

پاک فطرت در ادامه گفت: تحقق عدد ۱۹۵ هزار میلیارد ریالی درآمدهای مالیاتی ( با رشد ۲۷ درصدی ) با توجه به تاثیرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بخش خصوصی محل تردید است.

وی گفت: پیش بینی قیمت ۵۲ دلاری برای هر بشکه نفت از یک سو و قیمت‌های فعلی و نظر کارشناسان خبره مبنی بر پایداری قیمت نفت در سطوح فعلی و نیز برخی تردیدهای جدی در مورد تحقق درآمد ۱۰۰ هزار میلیاردی در بخش واگذاری اوراق مالی و شرکت‌های دولتی از دیگر مفروضات خاص و قابل تامل قانون بودجه ۹۹ است.

وی گفت: قطعا پس از گذار از شرایط فعلی و با نگاه تعاملی، این موضوع مورد توجه ویژه مجلس یازدهم قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اخیرا اعلام کرده است: با وجود تحریم، سختی و مشکلات حدود ۱۰ میلیارد دلار برای رفع مشکلات کسب و کارهایی که دچار مشکل شده‌اند در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن به صورت تسهیلات و بخشی دیگر به صورت کمک‌های بلاعوض و بخش دیگر هم به صورت بسته‌های حمایتی به خانواده‌هایی که دچار مشکل شده‌ اند پرداخت می‌شود.