فارس و تشکیل اتاق فکر اقتصادی پساکرونا
فارس و تشکیل اتاق فکر اقتصادی پساکرونا

استاندار فارس،گفت: اساتید دانشگاهی و نخبگان سیاسی، علمی و اقتصادی این استان با تشکیل اتاق فکری برای دوران پس از کرونا و جهش اقتصادی در فارس برنامه‌ریزی کنند. عنایت الله رحیمی روز پنج‌شنبه در نخستین جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان،افزود: ضرورت ایجاد اتاق فکر اقتصادی در […]

استاندار فارس،گفت: اساتید دانشگاهی و نخبگان سیاسی، علمی و اقتصادی این استان با تشکیل اتاق فکری برای دوران پس از کرونا و جهش اقتصادی در فارس برنامه‌ریزی کنند.

عنایت الله رحیمی روز پنج‌شنبه در نخستین جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان،افزود: ضرورت ایجاد اتاق فکر اقتصادی در سال جهش تولید در این استان احساس می شود که باید این اتاق فکر با محوریت اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،اعضاء اتاق بازرگانی ایجاد و برای دوران پساکرونا برنامه ریزی اقتصادی لازم تدوین شود.

وی اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا تاثیراتی بر فعالیت های اقتصادی فارس گذاشته که در پی آن بعد از کنترل و مهار این بیماری قطعا واحدهای اقتصادی خصوصا واحدهای کوچک و متوسط با مشکلاتی مواجه خواهند بود که اکنون باید نخبگان دانشگاهی و اقتصادی از هم اکنون چاره ای برای آن بیاندیشند تا با کمترین میزان خسارت از این برهه حساس عبور کنیم.

رحیمی اظهار داشت: کرونا در بخش های مختلف اقتصادی تاثیرات مخربی خواهد گذاشت که می توان بسته های حمایتی و تشویقی برای فعالین اقتصادی بخش های مختلفی از جمله کشاورزی، گلخانه ها،گردشگری و …. درنظر گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در یکسال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس جذب شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد صد در صدی را نشان می‌دهد که این روند باید با شتاب مضاعفی در سال پیش رو که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده در این استان ادامه یابد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته شاهد فراز و فرودهای مختلفی در سطح استان و کشور بوده‌ایم اما سرمایه‌گذاری خارجی و طرح‌های اقتصادی فارس ۱۰ درصد افزایش داشته و در سال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در استان فارس محقق شده است.

استاندار فارس بر تسهیل فرآیند جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و تدوین ۷۸ بسته سرمایه‌گذاری در این استان طی سال گذشته نشان دهنده این مطلب بود که تدوین نقشه سرمایه گذاری استان فارس در مسیر درست حرکت کرده است.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری خارجی در استان فارس طی سال ۹۸،گفت: درآمدهای عمومی استان فارس طی سال گذشته شاهد رشد ۲۹ درصدی بوده و برنامه ریزی های استان نیز به گونه‌ای بوده که در تمامی شاخص‌های توسعه محور، فارس رشد ١٠١ درصدی تحقق برنامه‌ها را تجربه کرد.

رحیمی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۷۴ هزار تن از محصولات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که میزان ارز آوری آن ۴۰۸ میلیون دلار بوده است و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ افزایش ۷ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

استاندار فارس در پایان،گفت: میزان واردات استان فارس در یکسال گذشته ۲۲ هزار تن بوده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.