ستاد ملی در باره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تصمیم می‌گیرد
ستاد ملی در باره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تصمیم می‌گیرد

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه تنها کارکنان دارای فعالیت ضروری در محل کار حضور دارند و تصمیم گیری درباره تمدید مدت اجرای این طرح در اختیار ستاد ملی است.  عبدالرضا قاسم پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: […]

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه تنها کارکنان دارای فعالیت ضروری در محل کار حضور دارند و تصمیم گیری درباره تمدید مدت اجرای این طرح در اختیار ستاد ملی است.

 عبدالرضا قاسم پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین به قوت خود باقی است و همه مواردی که در این طرح دیده شده تا ۲۰ فروردین ماه باید اجرا شود.

وی ادامه داد: مواردی که در طرح آمده رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، کنترل مبادی ورودی و خروجی،  تعطیلی صنوف غیر ضروری و فعالیت ادارات حداکثر با حضور یک سوم کارکنان و صرفا کارکنان ضروری برای ارائه خدمت به مردم است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی مدارس و دانشگاهها نیز تا ۲۰ فروردین تعطیل خواهد بود، گفت: شرکت ها و کارخانجات مصوبه ستاد ملی بیماری کرونا برای تعطیلی ندارند اما پروتکل های بهداشتی به آنان ابلاغ شده که باید رعایت کنند و مکلف هستند که پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را اجرا کنند.

قاسم پور افزود: هیچ تصمیمی دال بر اینکه کارخانجات تعطیل شوند تا به این لحظه نداریم البته به کارخانه ها توصیه کرده ایم کارخانجاتی که تعداد کارگران آنها زیاد است و تولیدات استراتژیک و ضروری متناسب با شرایط بحران کرونا ندارند خودشان فعالیت شان را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: ادارات حداکثر با یک سوم کارکنان ضروری برای ارایه خدمت به مردم فعالیت می کنند و مابقی کارکنان به شیوه‌های دورکاری، شیفت کاری و نوبت کاری فعالیت می کنند و چنانچه مرخصی استحقاقی دریافت کنند جزو مرخصی استحقاقی لحاظ نخواهد شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.