ترددهای غیرضروری درون شهری اعمال قانون می‌شوند
ترددهای غیرضروری درون شهری اعمال قانون می‌شوند

کاهش ترددهای شهری در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی از روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین در شیراز و فارس کلید خورده که براساس آن با عبور و مرورهای غیرضرور درون شهری برخورد جدی و قانونی خواهد شد. رییس پلیس راهور استان فارس سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از امروز ۱۲ فروردین ۹۹ […]

کاهش ترددهای شهری در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی از روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین در شیراز و فارس کلید خورده که براساس آن با عبور و مرورهای غیرضرور درون شهری برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان فارس سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از امروز ۱۲ فروردین ۹۹ ترددهای غیرضروری در سطح شهرهای این استان و شیراز به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ممنوع شده است.

سرهنگ مصطفی عباسی افزود: براساس اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد از امروز سه شنبه تردد در سطح شهرهای فارس نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

عباسی اظهار داشت: از امروز گشت های ایست و بازرسی در حدود ۲۰ نقطه سطح شیراز و همچنین ایست و بازرسی هایی در سایر شهرهای این استان ایجاد شده که از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: در آستانه روز طبیعت و سیزده بدر امسال نیز طرح ممنوعیت تردد از ۱۲ تا ۱۵ فروردین در محلات شیراز اعمال خواهد شد بگونه ای که گشت ها و ایست و بازرسی ها در محلات ایجاد و کسانی که قصد رفتن به تفرجگاه ها و بوستان ها را داشته باشند اعمال قانون می شوند.

وی ادامه داد: تردد در سطح جاده های استان فارس نیز در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است.

براساس اعلام قبلی ستادهای ملی و استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تمرد از قوانین وضع شده در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی جریمه نقدی پنج میلیون ریالی و توقیف یکماهه خودروها را در پی خواهد داشت.

پلیس قاطعانه برخورد می کند

فرمانده انتظامی فارس نیز سه شنبه در بازدید از اداره ماشین آلات شهرداری شیراز،گفت: پلیس و شهرداری شیراز طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در سطح شهر به صورت جدی حضور دارند و از تجمع و حضور شهروندان در تفرجگاه ها، پارکها و سایر مکان های عمومی جلوگیری می کنند.

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی خطاب به شهروندان نیز تاکید کرد: خودروی شهروندان حاضر در معابر و تفرجگاه ها در صورت تخطی و سرپیچی از دستورات پلیس ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شود و چنانچه پافشاری کنند تا یک ماه خودرو آنها نیز توقیف خواهد شد.

ناچار به برخورد قهری هستیم

شهردار شیراز نیز در آستانه روز طبیعت با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در فارس و شیراز،گفت: در راستای کنترل شیوع این بیماری با تجمع شهروندان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فرودین در تفرجگاه ها و پارک های حاشیه ای برخورد خواهد شد.

حیدر اسکندرپور خطاب به شهروندان شیرازی گفت: علی رغم اینکه با برخورد قهری موافق نیستم اما با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در شیراز، به منظور حفظ سلامت شهروندان و در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شهرداری شیراز با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه، از تجمع شهروندان در معابر، پارک های حاشیه ای و تفرجگاه ها جلوگیری و با هرگونه تجمع با قاطعیت برخورد و خودروی آنها جریمه می شود.

استاندار فارس هشتم فروردین ۹۸ از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای اقدامات دولت برای مهار ویروس کرونا خبرداده بود.

بنا بر اعلام عنایت الله رحیمی استاندار فارس، اجرای این طرح تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید و یا تکمیل آن در روزهای آینده نیز وجود دارد.