ضرورت پایش کارکنان حوزه سلامت برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس
ضرورت پایش کارکنان حوزه سلامت برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مبارزه با کروناویروس، بر اهیمت پایش سلامت کارکنان حوزه سلامت به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با کروناویروس تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تبریک ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و گرامیداشت روز جانباز، از تلاش و […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مبارزه با کروناویروس، بر اهیمت پایش سلامت کارکنان حوزه سلامت به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با کروناویروس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه با تبریک ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و گرامیداشت روز جانباز، از تلاش و مجاهدت مجموعه سلامت به ویژه کارکنان جانباز جنگ تحمیلی در مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: با کمک خداوند و با وحدت و همدلی کرونا را شکست می دهیم.

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: برای افزایش نمونه گیری و اعلام نتیجه آزمایش مبتلایان به صورت شبانه روزی تلاش می شود و امید است ثمره این تلاش ها، گسترش بیماریابی و شکست چرخه انتقال کروناویروس باشد.

او از عملکرد مسوولان ارشد و کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه برای انجام اقدامات سلامت در استان و همگامی با بسیج ملی مبارزه با کرونا تقدیر کرد.

پایش کارکنان و کادر درمانی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و دیگر مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه برای آگاهی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹، اطلاع رسانی در رابطه با مواد ضدعفونی کننده دست تقلبی در استان و پیگیری حراست و اداره بازرسی دانشگاه در این زمینه از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز از دیگر اعضای این نشست بود که با ارایه توضیحاتی در خصوص برنامه های عملیاتی بسیج ملی مبارزه با کرونا با مشارکت مراقبان سلامت و پزشکان خانواده در فارس، از کسب مقام نخست کشوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ثبت آمار غربالگری، آموزش و پیگیری تلفنی مردم استان و انجام اقدامات ضروری در این باره خبر داد.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز گزارشی از بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی، بیمارستان ها و نقاهتگاه ها ارایه داد.

دکتر «محمدرضا حیدری» سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز در این نشست ضمن اعلام اقدامات انجام شده در زمینه توزیع مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز در استان، گفت: لازم است اطلاع رسانی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده دست انجام شود و مردم از خرید مواد ضدعفونی کننده تقلبی دست پرهیز کرده و این محصولات را تنها از مراکز توزیع معتبر، تهیه و خریداری کنند.

دکتر «بابک شیرازی» مدیر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه از دیگر اعضای این نشست بود که از نظارت ها و بازدیدهای انجام شده از آزمایشگاه های تشخیصی کرونا خبر داد و گزارشی از پیگیری های موردنیاز در مراکز درمانی ارایه داد.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند، همچنین مقرر شد کارکنان در مراکز درمانی و بیمارستان ها، موظف به استفاده از وسایل حفاظتی شوند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی بازرسان، با فرد خاطی برخورد شود.

اعضای هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دیگر اعضای این نشست بودند که گزارشی از پیش بینی ابتلا به این بیماری در فارس و کشور و همچنین روند گسترش مکانی بیماری کووید_۱۹ در شیراز را بیان کردند.