پیشتاز بیشترین طرح مصوب پژوهشی مرتبط با کرونا در کشور
پیشتاز بیشترین طرح مصوب پژوهشی مرتبط با کرونا در کشور

در نشست امروز بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طرح های مصوب پژوهشی مرتبط با این بیماری اعلام شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست ضمن پایش اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه، بر اجرای مصوبه […]

در نشست امروز بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طرح های مصوب پژوهشی مرتبط با این بیماری اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست ضمن پایش اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه، بر اجرای مصوبه های نشست ستاد مقابله با کووید_۱۹ با پیگیری اعضای کارگروه های این ستاد، تاکید کرد

دکتر «مهرزاد لطفی» با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» به مناسبت روز پاسدار؛ نظارت معاونت های درمان و بهداشت دانشگاه در مراکز تحت پوشش خود را از اهداف مهم بسیج ملی مبارزه با کرونا دانست و گفت: آزمایشگاه های تشخیصی کرونا به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

توزیع ماسک در استان و بررسی اجرای شیوه نامه های کشوری در مورد دفن جانباختگان کروناویروس، از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر «محسن مقدمی» معاون آموزشی دانشگاه و رییس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس نیز در این نشست ضمن تبیین یافته ها و آزمایش های انجام شده برای کروناویروس، آخرین تصمیم گیری های این کارگروه برای درمان مبتلایان در بیمارستان ها را بیان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز به عنوان دیگر عضو این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۶۷ طرح مصوب پژوهشی مربوط به بیماری کووید_۱۹، بیشترین آمار در کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر «یونس قاسمی» ضمن ابراز امیدواری نسبت به ثمربخشی این پروژه ها، از حمایت های دکتر «رضا ملک زاده» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرای این طرح ها و تخصیص بودجه و اعتبار مالی در این زمینه قدردانی کرد.

او با ارایه گزارشی از فناوری های به کار گرفته شده در این زمینه افزود: مشتاقانه منتظر طرح ها و پژوهش های مربوط با این بیماری از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم.

دکتر «علیرضا شکیبافرد» سرپرست اداره رادیولوژی معاونت درمان دانشگاه نیز در این نشست درباره نقش و فعالیت کمیته پژوهشی در رابطه با بسیج ملی کرونا توضیحاتی ارایه داد.

ارائه گزارش انجام نمونه گیری و آزمایش های انجام شده در مراکز درمانی از سوی «لیلا هاشمی زاده» مدیر پرستاری دانشگاه، دیگر محور برگزاری نشست امروز ستاد مقابله با کروناویروس بود.

در ادامه دیگر اعضای ستاد نیز توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در حوزه تحت پوشش خود در این زمینه ارایه دادند.

این نشست صبح امروز، نهم فروردین در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.