حضور شهردار شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تقدیر از مجموعه سلامت به پاس تلاش برای مبارزه با کروناویروس
حضور شهردار شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تقدیر از مجموعه سلامت به پاس تلاش برای مبارزه با کروناویروس

نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور شهردار شیراز و تقدیر از مجموعه سلامت برگزار شد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری شیراز برای مشارکت فعال در مبارزه با کروناویروس گفت: برای رهایی از بحران به ویژه شرایط موجود […]

نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور شهردار شیراز و تقدیر از مجموعه سلامت برگزار شد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری شیراز برای مشارکت فعال در مبارزه با کروناویروس گفت: برای رهایی از بحران به ویژه شرایط موجود در کشور و استان با ورود ویروس کرونا، همدلی و مشارکت تمامی دستگاه ها، ادارات و سازمان ها را می طلبد.

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: در کنار تلاش مسوولان و دست اندرکاران اجرایی به ویژه حوزه سلامت، مردم می توانند با خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از تجمعات، دید و بازدیدها و تردد های غیر ضرور، نقش بسیار موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ داشته باشند.

شهردار شیراز در دیدار با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: شیراز در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پیشتاز و نخستین کلانشهری بود که برای تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی، ضدعفونی سطح شهر، تعطیلی پارک ها و کاهش نیروی انسانی اقدام کرد.

مهندس «حیدر اسکندرپور» در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا افزود: شیراز نخستین کلانشهری بود که عملیات ضدعفونی را در سه سطح بیمارستان ها، معابر اصلی و مناطق به صورت روزانه و مستمر آغاز کرد.

شهردار شیراز در خصوص پیشتازی شیراز در زمینه تعطیلی حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مراکز تجمع شهروندان و شیوع ویروس کرونا گفت: شیراز نخستین کلانشهری بود که مترو آن تعطیل شد، اصفهان و مشهد یک هفته بعد از شیراز اقدام کردند و تهران نیز در این زمینه اقدامی نکرده است، همچنین اولین کلانشهری بود که ناوگان اتوبوسرانی را تعطیل کردیم.

او با اشاره به سایر اقدامات پیشتازانه شهرداری شیراز اضافه کرد: در شهرداری شیراز در تاریخ دهم اسفند۹۸ بخشنامه ای صادر و هشت هزار نفر از کارکنان ستادی و اداری را به دو هزار نفر کاهش داد، همچنین از دو هفته گذشته تمامی پارک ها نیز تعطیل شده است.

مهندس اسکندرپور ضمن اشاره به تمدید تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی تا پایان اردیبهشت ماه گفت: این اقدام در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه های شهرداری بود، البته مراجعه نکردن شهروندان در اسفندماه به این معناست که ما از حدود ۳۰۰ میلیارد درآمدی که در این مدت می توانستیم کسب کنیم گذشتیم تا همراهی و همگامی خود را با شعار در خانه بمانیم انجام دهیم، زیرا هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ سلامتی شهروندان نیست.

شهردار شیراز با تشکر از پاکبانان که برای پاکیزگی شهر در این روزهای شیوع کرونا تلاش می کنند، افزود: با شیوع این ویروس، در خصوص آموزش پاکبانان و توزیع بسته های بهداشتی بین آنها نیز اقدام شد.

مهندس اسکندرپور اعلام کرد: شهادت می دهم که مجموعه شهرداری شامل مدیریت و بدنه تمام قد با آنچه که می دانستند و آنچه که در اختیار داشتند، پای کار مبارزه با ویروس کروما آمدند.

او با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت ما همراهی و همگامی شورای شهر با سیاست ها و برنامه های مجموعه شهرداری بود، افزود: اقدامات انجام شده بدون حمایت شورای شهر امکان پذیر نبود.

شهردار شیراز اضافه کرد: در زمانی که بیشتر مردم در خانه هستند، بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنل شهرداری در سطح شهر حضور دارند و اقداماتی همچون ضدعفونی معابر را انجام می دهند، البته این اقدامات در مقایسه با کار بزرگ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کادر پزشکی و پرستاری اندک است و حضور ما نوعی همراهی تلقی می شود.

اقدام تیم های درمانی ایثارگرانه و جهادی است

او اقدام تیم های درمانی در مبارزه با ویروس کرونا را کاری بزرگ، ایثارگرانه و جهادی عنوان کرد و افزود: مردم نیز به ایثار مجموعه درمانی واقف شده اند و احترام بسیاری در بین مردم برای کادر درمان به وجود آمده است.

مهندس اسکندرپور با بیان اینکه همراهی مردم با سیاست در خانه بمانیم در شیراز بی نظیر بود، گفت: مردم شیراز وظیفه خود را به درستی انجام دادند، اما حضور مسافرین معادلات ما را بر هم زد. در حال حاضر نیز به دلیل نزدیک شدن به روز طبیعت بهتر است موجی راه بیفتد تا مردم به خانه ماندن تشویق شوند.

«لیلا دودمان» عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست با تقدیر از کادر پزشکی و درمانی به عنوان سربازان صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا گفت: اگر موفقیتی در زمینه کنترل بیماری در شیراز داشته ایم و نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در شیراز کم بوده است، نتیجه زحمات کادر درمان است.