مراجعه بیش از ۲۵۰۰ نفر به اورژانس مراکز درمانی فارس در هفتمین روز از سال نو
مراجعه بیش از ۲۵۰۰ نفر به اورژانس مراکز درمانی فارس در هفتمین روز از سال نو

نماینده هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون درمان دانشگاه از خدمات رسانی به دو هزار و ۵۶۴ مراجعه کننده به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان در هفتمین روز از سال نو خبر داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی اکبری» در نشست ستاد نوروزی […]

نماینده هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون درمان دانشگاه از خدمات رسانی به دو هزار و ۵۶۴ مراجعه کننده به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان در هفتمین روز از سال نو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی اکبری» در نشست ستاد نوروزی دانشگاه که امروز، هشتم فروردین برگزار شد، با اشاره به خدمات مجموعه سلامت فارس در ایام نوروز؛ انجام ۱۳۸ عمل جراحی، خدمات رسانی به ۶۸ بیمار با مشکلات تنفسی، ۷۰ بیمار با مشکلات گوارشی و ۵۳ مصدوم سوانح ترافیکی در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان، در هفتمین روز از سال جدید را بخشی از این خدمات برشمرد.

او همچنین از ارائه خدمات روانشناختی به مردم استان در این ایام به عنوان یکی دیگر از حلقه های زنجیره خدمات سلامت در روزهای تعطیلات سال نو یاد کرد و آمار این خدمت را در هفتمین روز از سال نو، دو هزار و ۲۱۵ مورد اعلام کرد.

به گفته نماینده هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این روز از هزار و ۷۹۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و همچنین مکان های عمومی در استان بازدید شده و بر اساس این بازدیدها، ۱۴ نانوایی متخلف شناسایی و تعطیل شد.

دکتر اکبری تعطیلی هفت تالار پذیرایی، رستوران، چلوکبابی، هتل، مسافرخانه، مهمانپذیر و آرایشگاه متخلف در زمینه رعایت اصول بهداشتی را از دیگر خدمات مجموعه سلامت فارس در راستای تامین سلامت عمومی، طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد.

بیش از ۶۷ هزار مورد تب سنجی در هفتمین روز از فروردین

او ۱۳ مورد بازدید از پایانه های مسافربری، ۳۱ مورد ماموریت تیم های واکنش سریع، آموزش بهداشت فردی و بهداشت محیط به هزار و ۷۹۸ نفر و ۶۷هزار و ۶۷ مورد تب سنجی در استان با هدف شناسایی مبتلایان به کروناویروس را دیگر اقدامات تیم های سلامت فارس در هفتمین روز از فروردین برشمرد.

معاون درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به خدمات نیروهای اورژانس استان در این ایام، گفت: در هفتمین روز از سال نو، نیروهای اورژانس در ۳۱ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی و ۳۳۲ مورد ماموریت غیرترافیکی در شهرهای استان حضور یافته و ارائه خدمت کرده اند.

دکتر اکبری با اشاره به حضور نیروهای اورژانس در ۴۸ سانحه ترافیکی در جاده های استان طی ۲۴ساعت گذشته، اضافه کرد: همچنین نیروهای اورژانس فارس در این روز در ۲۳۲ ماموریت غیرترافیکی جاده ای حضور یافته و به مصدومان ارائه خدمت کردند.

او تعداد مصدومان بستری حوادث ترافیکی طی روز گذشته را ۶۳ مورد و مصدومانی که به صورت سرپایی مداوا شده بودند را نیز ۲۴ مورد اعلام کرد.