استاندار: کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد کرونا در ایلام تشکیل می شود
استاندار: کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد کرونا در ایلام تشکیل می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه افرادی که اطلاعات خلاف واقع منتشر کنند و سبب تشویش اذهان عمومی شوند باید پاسخگو باشند، گفت: در این راستا کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد مبارزه با کرونا در این استان تشکیل می شود. قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار […]


استاندار ایلام با بیان اینکه افرادی که اطلاعات خلاف واقع منتشر کنند و سبب تشویش اذهان عمومی شوند باید پاسخگو باشند، گفت: در این راستا کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد مبارزه با کرونا در این استان تشکیل می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: در استان کمیته رسانه و فضای مجازی در خصوص مصوبات ملی مرتبط با فضای مجازی تشکیل می شود و از آنجا که رییس کمیته رسانه و فضای مجازی وزیر ارشاد است در استان نیز به صورت متناظر این کمیته زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با عضویت صداو سیما، روابط عمومی استانداری و خبرگزاری جمهوری اسلامی تشکیل می شود.

وی در خصوص وظایف این کمیته افزود: ساماندهی رسانه ها و فضای مجازی بر عهده این کمیته است و اخبار، اطلاعات و تحلیل های راجع به کرونا توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام می شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین به دلیل جلوگیری از تجمع و شیوع بیماری کرونا نشست ها بصورت محدود و فقط با حضور اعضای ستاد مبارزه با کرونا تشکیل می شود و در صورت درخواست مصاحبه نیز تنها رییس دانشگاه علوم پزشکی بصورت تخصصی و استاندار بصورت عمومی جوابگو خواهند بود.

وی با بیان اینکه مصوبات باید رعایت شوند، گفت: هیچ کسی در هر مقامی حق ندارد خلاف مصوبات حرکت کند و کسی بجز افراد یاد شده حق ارائه آمار و اطلاعات در خصوص بیماری کرونا ندارند چرا که افرادی از این وضعیت سوء استفاده کرده و سبب ایجاد نگرانی بین مردم می شوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است مصوبات ملی مرتبط با فضای مجازی را به دقت مطالعه و اجرا کند و هر رسانه ای که در این شرایط بدنبال حاشیه سازی و نشر اخبار خلاف واقعیت باشد، مجرم است.

سلیمانی دشتکی در خصوص کنترل ورودی های شهر نیز گفت: اکثر افرادی که وارد استان شده اند بومی بوده و نمی توان آنها را برای ورود به شهر خود منع کرد اما با کنترل دقیق ورودی و خروجی شهر افراد مشکوک به کرونا در هر ۲ مسیر از حرکت باز می مانند.

وی تاکید کرد: با وجود تعطیلی تاسیسات گردشگری و اصرار به نپذیرفتن مهمان و ورود مسافر اما مسافران بومی به خانه های خود بازگشته اند.

استاندار ایلام در خصوص نقاهتگاه بیماران کرونا نیز گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز نقاهتگاه های مخصوص بهبود یافتگان کرونایی در اختیار اداره ورزش و جوانان استان قرار گرفته است که بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان به مدت ۱۴ روز در این مکان دوره نقاهت خود را می گذرانند.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام با افزایش ۱۷ مورد جدید به ۱۸۳ نفر رسید، تعداد بیماران فوتی مبتلا به کرونا نیز کماکان ۱۰ نفر است همچنین تاکنون ۷۰ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی قرار دارند و دوره نقاهت خود را در منزل و زیر نظر کادر درمانی طی می کنند.