مالکان ۱۰۰ منزل مبله غیرمجاز در فارس به دستگاه قضایی معرفی شدند
مالکان ۱۰۰ منزل مبله غیرمجاز در فارس به دستگاه قضایی معرفی شدند

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس با تاکید بر اینکه مراکز اقامتی گردشگری و تاریخی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، گفت: بیش از ۱۰۰ منزل مبله غیرمجاز در استان شناسایی و مالکان آنها برای برخورد به دستگاه قضایی معرفی شدند. مصیب امیری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: […]

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس با تاکید بر اینکه مراکز اقامتی گردشگری و تاریخی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، گفت: بیش از ۱۰۰ منزل مبله غیرمجاز در استان شناسایی و مالکان آنها برای برخورد به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مصیب امیری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فارس با هماهنگی صورت گرفته با جامعه هتلداران، اقامتگاه های بوم گردی و تمام مراکز اقامتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ۱۵ اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند.
وی ادامه داد: این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و هیچ گونه پذیرش مسافری در این ایام در استان فارس نخواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: همچنین تمام مراکز فرهنگی و تاریخی تحت نظر این اداره کل، از  ۱۵ اسفند تعطیل شده و این تعطیلی همچنان ادامه دارد.
امیری افزود: تحت هیچ شرایطی در ایام نوروز و قبل از مهار ویروس کرونا، پذیرای مسافران در مراکز اقامتی، گردشگری و تاریخی فارس نخواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین فعالیت منازل مبله غیرمجاز در سطح استان به صورت شبانه روزی رصد و با فعالیت آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش های دریافتی مردمی، اطلاعات منازل مبله غیر مجاز را دریافت می کنیم و به دستگاه قضایی ارایه می دهیم.
امیری با بیان اینکه پذیرش مسافر در منازل مبله غیرمجاز در حالت عادی نیز ممنوع است، افزود: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا چنانچه مشخص شود این منازل مبله اقدام به پذیرش مسافر می کنند، برای برخورد قانونی به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند که تمام مراکز اقامتی، گردشگری و تاریخی استان تعطیل هستند، از مسافران خواست به استان فارس سفر نکنند.
امیری ادامه داد: پس از مهار ویروس کرونا، میزبان مسافران در استان فارس خواهیم بود.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه اعلام کرد: ۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان استان فارس به ۴۵۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است، افزود: در روزهای گذشته ۱۳ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند،هم اکنون ۵۰ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و تاکنون ۷۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.