استفاده از توان خیرین لارستان در تامین اقلام بهداشتی
استفاده از توان خیرین لارستان در تامین اقلام بهداشتی

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت:با تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان،توان خیرین، واحدهای تولیدی، ستادهای مردمی، بسیج و شرکت های دانش بنیان برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مهار کرونا به کار گرفته شده است. جلیل حسنی شنبه در جریان بازدید از قرارگاه جهادی شهید نجفعلی مفید، محل تولید مواد ضد عفونی […]

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت:با تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان،توان خیرین، واحدهای تولیدی، ستادهای مردمی، بسیج و شرکت های دانش بنیان برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مهار کرونا به کار گرفته شده است.

جلیل حسنی شنبه در جریان بازدید از قرارگاه جهادی شهید نجفعلی مفید، محل تولید مواد ضد عفونی کننده دست و توزیع اقلام بهداشتی افزود:در زمینه تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی مشکلی نداشته ایم و در تلاشیم تا مشکل کمبود این اقلام در کل شهرستان لارستان را رفع کنیم.
فرماندار ویژه لارستان همچنین از تلاش شبانه روزی بسیجیان و دست اندرکاران این قرارگاه جهادی و مجموعه خط تولید و آماده سازی انواع مواد ضد عفونی کننده، قدردانی کرد.
معاون استاندار فارس گفت: بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش برای ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم و زبان از بیان این جانفشانی‌ها قاصر است.
حسنی افزود: اما در این میان گروه‌های دیگری هم خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.
وی ادامه داد:اگر ایار ن روزها شنیدن  اخبار مربوط به بیماری کرونا حال دلمان را می‌گیرد، اما در مقابل شنیدن این خبر که تعدادی از بسیجیان، خیرین و شرکت های دانش بنیان دست به دست هم داده‌اند تا به عنوان یاوران سلامت با تهیه ماسک و تولید مواد ضد عفونی کننده در کنار مدافعان سلامت میهن عزیزمان باشند، می‌تواند حال دلمان را خوب کند.
حسنی اضافه کرد:در واقع گروه‌های جهادی پایگاه‌های مختلف بسیج به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان در کنار مردم حضور دارند؛ تا مردم همچنان مانند روزهای عادی به زندگی ادامه دهند.
امین برزکار مسوول قرارگاه جهادی نجفعلی مفید نیز در این بازدید با تقدیر از حضور مسوولان گفت: فعالیت این قرارگاه برای مبارزه با ویروس کرونا در بخش‌های تولید و توزیع اقلام بهداشتی، گندزدایی، کنترل ورودی شهر و توزیع مواد غذایی بین نیازمندان است.
 وی افزود: با حمایت دانشکده علوم پزشکی شهرستان و همچنین مجمع خیرین سلامت‌ و مردم ۱۶ هزار بسته اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده از ژل آلوئه‌ورا، دستکش و ماسک‌های پارچه‌ای، دعای هفتم صحیفه سجادیه و تقویم سال جدید تولید شده که توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات روزانه بین اقشار مختلف مردم شهرستان توزیع می‌شود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت این گروه جهادی بیان کرد: ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها و معابر سطح شهر با همکاری آتش‌نشانی لارستان و با مشارکت پایگاه‌های تابعه، کنترل ورودی شهر و گرفتن تست اولیه با شیفت‌بندی بسیجیان و عموم مردم و توزیع مواد غذایی بین نیازمندان توسط پایگاه‌های مقاومت شهرستان از جمله فعالیت‌های در حال انجام است.
 برزکار اضافه کرد: از زمان تشکیل این قرارگاه علاوه بر اعضای بسیج و اعضای هیأت مذهبی، اقشار مختلف مردم نیز به روش‌های مختلف در این اقدام جهادی مشارکت کرده اندو هر کس آنچه در توان دارد، اعم از مادی و غیرمادی کمک می‌کند.

لارستان به مرکزیت شهر لار  از شهرستان های جنوبی استان فارس است.