تقدیر رییس دانشگاه از اساتید و کارکنان آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در شیراز
تقدیر رییس دانشگاه از اساتید و کارکنان آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، از تلاش های اساتید و کارکنان آزمایشگاه تشخیصی مولکولی کرونا در شیراز برای خدمت رسانی ویژه در بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، از تلاش های اساتید و کارکنان آزمایشگاه تشخیصی مولکولی کرونا در شیراز برای خدمت رسانی ویژه در بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر افزایش بهره وری از آزمایشگاه تشخیص مولکولی برای تشخیص روزانه و پوشش خدمت رسانی به مبتلایان، اعلام کرد: همگام با بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس، آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا بدون تعطیلی و به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم است که این امر جای تقدیر دارد.

او از برگزاری نشست مشترک مسوولان دانشگاه با نیروهای مسلح استان با هدف پیگیری آمادگی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کروناویروس خبر داد و افزود: برای پوشش خدمت رسانی به بیماران، مبتلایان و بهبودیافتگان، از تمام ظرفیت های استان استفاده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از پیگیری برای اعزام تیم بازرسی متشکل از نمایندگان معاونت های بهداشت و درمان و همچنین حراست دانشگاه با هدف ارزیابی وضعیت کرونا در استان به شهرستان های فسا و جهرم خبر داد.

تشدید نظارت های بهداشتی و تب سنجی در مبادی ورودی شهرها، تهیه لباس های محافظتی و مواد ضدعفونی کننده برای بازرسان بهداشتی در مبادی ورودی شهرهای استان، افزایش ظرفیت نقاهتگاه ها در استان و برگزاری نشست آموزشی تخصصی ویژه سوپروایزر بخش های عفونی بیمارستان های استان، از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از آمار تولید و توزیع ماسک برای کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه ارایه داد.

دکتر «محسن مقدمی» معاون آموزشی دانشگاه و رییس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس نیز شیوه نامه استفاده از نقاهتگاه و ایزوله کردن بیماران و بهبودیافتگان را به اعضای ستاد معرفی کرد.

دکتر «محمدرضا ادراکی» رییس دانشکده پزشکی شیراز از دیگر اعضای این نشست بود که روند خدمت رسانی دستیاران داوطلب پزشکی در بیمارستان ها را اعلام کرد.

دکتر «علیرضا میراحمدی زاده» از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس در دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از آخرین یافته های علمی، پژوهش ها و مقالات مربوطه به کرونا و همچنین وضعیت کرونا در فارس، کشور و جهان ارائه کرد.

دیگر محور این نشست، ارائه گزارش روند خدمت رسانی به مراجعان و مبتلایان در بیمارستان شهید دکتر چمران با حضور دکتر «سیدعلی هاشمی» رییس این مرکز درمانی بود.

دکتر «سیدابوالفضل هاشمی اصل» مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز اقدامات صورت گرفته در زمینه بررسی شیوه مرخصی کارکنان دانشگاه و نیروهای ستادی در ایام نوروز، گزارشی ارایه داد.

«لیلا بدیعی» مسوول امور آزمایشگاه های معاونت بهداشت دانشگاه نیز از دیگر اعضای این نشست بود که گزارشی از اقدامات آزمایشگاه تشخیصی مولکولی برای مبتلایان و موارد مشکوک به کروناویروس، به رئیس دانشگاه و اعضای این ستاد ارائه داد. در این نشست، دیگر اعضای کارگروه مقابله با کرونا در دانشگاه نیز آخرین اقدامات انجام شده در حوزه های خود را مطرح کرده و پیرامون افزایش اثربخشی برنامه ها در پیشبرد اهداف بسیج ملی مبارزه با کرونا، تبادل نظر شد.