جلسه اضطراری کمیته ستاد مرکزی پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان خرم بید برگزار شد
جلسه اضطراری کمیته ستاد مرکزی پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان خرم بید برگزار شد

به گزارش خلیلی مسئول اطلاع رسانی ستاد مرکزی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ششمین جلسه مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ (کرونا) به ریاست کریمی فرماندار و رئیس ستاد مرکزی مبلرزه با کرونا ویروس شهرستان و با حضور امام جمعه صفاشهر، ریاست دادگستری ، معاون سیاسی ، اعضای شورای تامین، بخشداربخش مرکزی ریاست […]

به گزارش خلیلی مسئول اطلاع رسانی ستاد مرکزی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ششمین جلسه مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ (کرونا) به ریاست کریمی فرماندار و رئیس ستاد مرکزی مبلرزه با کرونا ویروس شهرستان و با حضور امام جمعه صفاشهر، ریاست دادگستری ، معاون سیاسی ، اعضای شورای تامین، بخشداربخش مرکزی ریاست شبکه بهداشت در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.
در این جلسه ضمن طرح دستور کار جلسه توسط ریاست شبکه بهداشت و درمان و دبیر شورای مبارزه با کرونا، پس از رصد میدانی مصوبات، فعالیت های و اقدامات صورت پذیرفته، موارد جدیدی با توجه به ویژه شدن شرایط و مثبت شدن وضعیت شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
حجت الاسلام حاجی پور امام جمعه صفاشهر در این جلسه بر همراهی و هماهنگی و بر بهره بردن از ظرفیت اقتصادی معدن و خیرین در تهیه اقلام بهداشتی و ضروری شهروندان و مراکز درمان تاکید کردند.
عمادی ریاست دادگستری شهرستان در این جلسه بر ضرورت و لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا با توجه به وضعیت حساس موجود ضمن برخورد برهم زنندگان امنیت سلامت جامعه با متخلفین بشدت برخورد خواهد کرد و همچنین اجرای مصوبات این ستاد در شهرستان ضمانت قانونی خواهد داشت.
ستاری فرمانده سپاه نیز بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و صحیح از یک مبادی مستند به شهروندان تاکید کرد و خواستار تعیین تکلیف فروشگاه های بزرگ و ضد عفونی روستاهای با مشارکت دهیاریها و شوراهای روستاها و بسیجیان شد.
جوکار فرمانده انتظامی بر آگاهی بخشیدن به شهروندان و نصب بنر و اعلام های هشدار برای بالا بردن سطح حساسیت شهروندان در مقابل این بیماری تاکید نمود.
دکتر دهقانی در این جلسه به بررسی بحث همه گیری این ویروس اشاره کرد و با توجه به مثبت شدن و وجود موارد مشکوک در شهرستان خواستار محدود سازی اجتماع و کنترل و بررسی نواحی آلوده و محدودید ورود و خروج به روستا های هدف شدند.
دکتر شریعتی نیز ضمن تاکید بر حمایت تمام دستگاه ها و شهروندان در مقابله با این ویروس و کمک به واحد بهداشت و درمان خواستار تامین و مساعدت مالی از ظرفیت های موجود در شهرستان در جهت تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی شدند و برحمایت قضایی در اجرای مصوبات این ستاد تاکید کردند.
در این جلسه کریمی فرماندار شهرستان ضمن تشکر از اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس، بر لزوم اهتمام به اهمیت و احساس خطر و حس مسئولیت همگان، بر لزوم همکاری کلیه ادارات و نهاد ها با ستاد مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.
ایشان ضمن تاکید بر اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات این ستاد تصریح کرد: مردم اخبار موثق و آموزش های کارشناسی شده جهت پیشگیری از این بیماری را تنها از طریق کانال های ارتباطی شبکه بهداشت به عنوان دبیر شورای سلامت شهرستان، دنبال نمایند و از ایجاد التهاب و خبر های بی اساس و غیر کارشناسی جدا خودداری نمایند.
وی تمامی مصوبات این جلسه را لازم الاجرا دانست و افزود همه افراد، ادارات و نهادها موظف به رعایت این مصوبات و پیگیری اجرایی شدن و ارائه گزارش بازخورد آن به ستاد هستند.
رئیس ستاد مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: لازم است با توجه به مشاهده مورد مثبت در شهرستان کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری شهرستان در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس بسیج و هم افزا شوند و در این زمینه هیچ قصوری از هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.

در ادامه پس از بررسی گزارشات میدانی و بر اساس سیاستگذاری ستاد مصوبات ذیل در دستور کار قرار گرفت:

1- با توجه به مثبت شدن وضعیت کرونا در شهر صفاشهر نسبت به قرنطینه سریع دهستان قشلاق از روستای قشلاق تا روستای سید احمدی در دستور کار جدی و فوری قرار گیرد و سریعا اقدامات لازم بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان صورت پذیرد.
۲- نسبت به ضد عفونی و گند زدایی روستا های های زیر مجموعه این دهستان به صورت ۳ بار در روز با همکاری بخشداری، دهیاری ها و شورا های روستا و بسیجیان با استفاده از تمام ظرفیت های محلی اقدام فوری و عاجل صورت پذیرد و کلیه عبور و مرور از این محور کنترل شود و از عبور وسایل نقلیه مسافر و غریبه ممانعت بعمل آید.
۳- ضدعفونی و گند زدایی به صورت مستمر مکانهای عمومی، بانک ها، پمپ بنزین ها و ادارات و لزوم تهیه بنر اطلاع رسانی در حوزه های تخصصی ادارات با محوریت مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا توسط ادارات شهرستان
۴- تعطیلی کلیه معادن شهرستان، کارخانه ها صنعتی و واحد های سنگبری و بارگیری از آنها تا اطلاع ثانوی خصوصا معادن سنگ آهن و کاغذ سازی با توجه به اینکه مواد اولیه و بارگیری توسط کامیون ها به نقاط و استان های آلوده و درگیر این ویروس صورت می پذیرد.
۵- محدودیت ساعت کاری خبازی ها، داروخانه ها، میوه فروشی ها، سوپرمارکت های غیر فروشگاهی، قصابی ها و مرغ فروشی ها با توجه و لحاظ عدم تجمع شهروندان برداشته و به روال قبل و طبق قوانین اماکن صورت پذیرد و سایر صنوف طبق مصوبه استانی و شهرستانی این ستاد تا اطلاع ثانوی تعطیل گردند.
۶- بسته شدن مبادی ورودی شهر صفاشهر و باز بودن تنها یکی دو معبر با استقرار اکیپ های کنترل و چک آپ و همچنین جلوگیری از ورود خودروهای مسافرین و غیر بومی به شهر و هدایت آنها به مسیر ترانزیت و کمربندی در دستور کار فوری قرار گیرد و سریعا عملیاتی و اجرایی گردد.
۷- ایجاد شبکه مستند و موثق اطلاع رسانی اخبار و اقدامات پیرامون اقدامات و اطلاعیه ها به شهروندان
۸- ممنوع شدن کوچ عشایر به شهرستان ها مطابق دستورالعمل استانی و پیگیری و اطلاع رسانی امور عشایر و دامپزشکی به عشایر نسبت به مصوبه فوق و شناسایی عشایر هایی که از سایر نقاط به شهرستان وارد می شوند و اطلاع به شبکه بهداشت و درمان
کلیه مصوبات فوق لازم الاجرا می باشد و عدم اجرا شدن آن و یا جلوگیری از اجرای آن مشمول برخود قضایی و پلمپ مکان مذکور و برخورد با شخص متخلف می باشد.