مشکلات را باید با همراهی و همدلی کاهش دهیم / سخت گیری برای رعایت مقررات و پیشگیری از شیوع کرونا شدت می یابد
مشکلات را باید با همراهی و همدلی کاهش دهیم / سخت گیری برای رعایت مقررات و پیشگیری از شیوع کرونا شدت می یابد

استاندار فارس گفت: مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و این سختی ها باید با همدلی و همراهی بخش های مختلف جامعه کاهش یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار تشکیلات عالی کارفرمایی استان با بیان این که بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و […]

استاندار فارس گفت: مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و این سختی ها باید با همدلی و همراهی بخش های مختلف جامعه کاهش یابد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار تشکیلات عالی کارفرمایی استان با بیان این که بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بخشی دیگر در اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، اظهارداشت: بخشی از همراهی برای کاهش مشکلات به صورت اخلاقی و انسانی است که باید توسط آحاد مردم رعایت شود و بخشی دیگر بر اساس قانون و ضوابط است که دست اندرکاران به جد پیگیری خواهند کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که دولت خود را در برابر مسائل و مشکلات مردم مسئول می داند، ادامه داد: خوشبختانه رئیس محترم جمهور و هیات دولت در جلسات خود تصمیمات خوبی اتخاذ کرده اند که در تسهیل زندگی مردم موثر خواهد بود.
وی با اشاره به این که فعالیت های اقتصادی غیر اضطراری باید تعطیل شوند، افزود: فعالیت هایی که تعطیلی و یا کاهش فعالیت آن ها خطری را برای جامعه به دنبال ندارد باید تعطیل شوند و یا میزان فعالیت خود را کاهش دهند و در این زمینه دستگاه های اجرایی، اصناف و مجامع تخصصی لازم است پیشنهادات کارشناسانه خود را به منظور تصمیم گیری ارائه دهند.
استاندار فارس تصریح کرد: باید ضریب سلامتی و ایمنی کارکنان در مشاغلی که بنا به ضرورت باید فعال باشند، افزایش یابد تا شاهد عدم اشاعه ویروس کرونا در مراکز تولیدی، صنعتی و اصناف باشیم.
دکتر رحیمی با بیان این که شرکت های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با دستور دولت مکلف شده اند به فعالین اقتصادی برای پرداخت مطالبات مهلت دهند، اظهارداشت: امور مالیاتی نیز با تمدید مهلت برخورداری از معافیت جرایم و تعویق آن ها تا خرداد ۹۹ موافقت خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که وصول چک های سررسید شده توسط بانک ها تمدید می شود، گفت: تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی و توقف بازرسی تائید اشتغال در کارگاه ها نیز تا پایان فروردین ماه از دیگر تسهیلاتی است که دولت به منظور حمایت از کسب و کارها در شرایط فعلی در نظر گرفته است.
وی با بیان این که مهلت تعویض دفترچه های اسناد مالکیتی به سال ۹۹ منتقل شده و مهلت محاسبه عوارض شهرداری تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شده است، ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی توسط اداره کار و تامین اجتماعی و پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی که به هر دلیل در روزهای اخیر از کار بیکار شده اند و کارشان به حالت تعلیق در می آید از دیگر تمهیداتی است که به منظور کاهش مشکلات اقتصادی مردم اندیشیده شده است.
 
استاندار فارس همچنین افزود: تعویق سررسید اقساط بانک ها و پرداخت تسهیلات به فعالین اقتصادی بر اساس ضوابط و مقررات از دیگر تدابیری است که در روزهای اخیر در راستای تسهیل در زندگی مردم در نظر گرفته شده است.
دکتر رحیمی با تقدیر از اصناف و مجموعه هایی که مانند هتل ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان ها، مدارس و مهدکودک ها، خودشان در زمینه تعطیلی و کاهش فعالیت های مجموعه های تحت پوشش خود پیش قدم شده اند، گفت: تاکید داریم که همه فعالیت ها باید به حداقل ممکن کاهش یابد و حفظ سلامتی و جان مردم باید بر رونق اقتصادی و کسب درآمد ارجحیت داده شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که به منظور صیانت از سلامتی جامعه در روزهای آینده سخت گیری شدیدی اعمال خواهد شد و در صورت ضرورت با شدت عمل برخورد خواهیم کرد.اظهارداشت: اعلام کرده ایم که فارس پذیرای مسافران نیست و هیچ گونه محل اقامت و خدماتی را به مسافران ارائه نخواهیم داد و بر اجرای آن مصر هستیم و نیروی انتظامی بر این موضوع نظارت لازم و در صورت نیاز برخورد قاطع باید داشته باشد.