در خانه بمانید و با دستگاه‌های مسؤول همکاری کنید
در خانه بمانید و با دستگاه‌های مسؤول همکاری کنید

شورای اسلامی شهر شیراز با صدور بیانیه‌ای از عموم شهروندان خواست که برای کنترل ویروس کرونا در این کلان‌شهر، در خانه بمانند و در اجرای دستورالعمل‌های صادر شده نهایت همکاری را با دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول داشته باشند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، متن این بیانیه که خطاب به […]

شورای اسلامی شهر شیراز با صدور بیانیه‌ای از عموم شهروندان خواست که برای کنترل ویروس کرونا در این کلان‌شهر، در خانه بمانند و در اجرای دستورالعمل‌های صادر شده نهایت همکاری را با دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، متن این بیانیه که خطاب به این شرح است:

با سلام و احترام خدمت شهروندان و همشهریان عزیز شیرازی
متاسفانه چند روزی است هجوم ویروس کرونا، عرصه را بر همه ما شهروندان شیرازی، هم‌استانی‌ها، مردم عزیز کشورمان ایران و بلکه جهان تنگ کرده است و بدون اعلام قبلی جنگی تمام‌عیار را شروع کرده است؛ آن هم در شرایطی که با تحریم همه‌جانبه استکبار جهانی ومشکلات ناشی ازآن روبرو هستیم.
تجربه هشت سال دفاع مقدس و همدلی، همکاری و یکپارچگی ملت در شکست دشمن را باید یک بار دیگر به کار بست. امروز مبارزه با این دشمن که برخلاف دشمنان قبلی به چشم عادی دیده نمی‌شود و هر لحظه و هر آن ممکن است به خانه هر کدام از ما حمله نماید به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر است.
همه مسؤولین کشور و استان و از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نیز از همان آغاز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس و کاهش تلفات و خسارات آن انجام داده و خواهند داد. لیکن بر این باور هستیم که شکست این دشمن و پیروزی بر آن در گرو استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، همکاری و همدلی همه مردم، انسجام و هماهنگی، تصمیم‌گیری علمی، عملی و به‌موقع و حمایت از مبارزین صف اول یعنی پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و گمنامان عرصه خدمت شهری یعنی پاکبانان عزیز است.
در این راستا، به عنوان نمایندگان مردم شریف شیراز در شورای اسلامی شهر، موارد ذیل را گوشزد و از عموم شهروندان عزیز درخواست کمک داریم:

  1. بیش از هر چیز و هر وقت، همدلی و همکاری مسؤولین استان و شهرستان، نمایندگان و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی و همه مسؤولین در کنار هم و برای هم و مردم ضروری است. در این جهت تقویت انسجام فرماندهی و اقدامات به‌موقع مسؤولین ارشد استان با توجه به تصمیمات عملی ضروری است. شورای اسلامی شهر شیراز طی نامه رسمی مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ نظرات خود را در این جهت برای استاندار محترم ارسال و به علاوه در جلسه حضوری مورخ ۹۸/۱۲/۲۱ نیز ارائه و اعلام همکاری کرده است.
  2. از یاوران محترم شورای اسلامی شهر شیراز در محلات و مناطق مختلف شهر می‌خواهیم که تمام همت و تلاش خود را در این ایام در برقراری ارتباط با شهروندان محلات و مسؤولین مناطق شهرداری و ناظرین مناطق شهرداری و اعضای شورا، به کار گیرند تا هماهنگی لازم با مسؤولین شهرستان و استان انجام شود.
  3. ظرفیت و توان مردمی بزرگترین عامل موفقیت مردم در هشت سال دفاع مقدس بود. امروز نیز استفاده از ظرفیت مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد، نهادهای مدنی، انجمن‌ها، مجامع خیریه، اصناف، بسیج و … می‌تواند در اجرای دستورالعمل‌های صادره از مقامات کشوری و استانی در مبارزه با این ویروس بزرگترین نقش را ایفا کند. از همه این عزیزان و بخش‌های خصوصی و مردمی انتظار داریم تمام ظرفیت خود را برای کمک به عموم مردم، نهادها و دستگاه‌های مسؤول و همچنین در این مقطع حساس زمانی به کار گیرند.
  4. از صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ و مغازه‌داران شریف می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود و دیگران با نهایت دقت و حساسیت بر اساس تصمیمات و دستورالعمل‌های بهداشتی نهادها و دستگاه‌های مسؤول عمل کنند و با رعایت دستورالعمل‌های صادر شده، اقدام نمایند.
  5. آموزش مردم برای مقابله اصولی با این ویروس خطرناک، بسیار حیاتی است. از عموم شهروندان و به‌ویژه کسانی که در معرض ارتباط با افراد بیشتری قرار دارند، درخواست داریم اولاً اخبار و مطالب آموزشی را صرفاً از منابع معتبر دریافت کنند و ثانیاً در آموزش‌پذیری و به کار بستن آموزش‌ها و انعکاس آموزش‌های رسمی و تأیید شده از مراجع علمی قانونی، تلاش و همکاری نمایند.
  6. از عموم شهروندان عزیز می‌خواهیم که مراجعات خود به نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را به پس از پایان این دوران موکول کنند و یا حتی‌المقدور از خدمات غیرحضوری بهره بگیرند. در همین راستا شورای اسلامی شهر شیراز برای پیگیری غیرحضوری امورات شهروندان در اطلاعیه‌هایی راه‌های تماس تلفنی مستقیم بخش‌های مختلف شورا و شیوه‌ی درخواست‌های غیرحضوری را اطلاع‌رسانی کرده که انتظار داریم مورد توجه جدی شهروندان عزیز واقع گردد.
  7. تمامی مسافرت‌ها و همچنین تجمعات غیرضروری را تنها برای مدتی کوتاه به تعویق بیندازیم. فراموش نکنیم که فرصت برای سفر، تفریح، گردش و حتی برخی موارد نسبتاً ضروری‌تر باقی است اما فرصت زندگی خود و دیگران را نباید از سر غفلت از دست دهیم.
  8. در پایان اعلام می‌داریم که تمام تلاش ما و همه نهادهای مسئول و به‌ویژه استاندار محترم در راستای مبارزه همه‌جانبه با ویروس کرونا این است که تغییرات مقطعی فعلی به هیچ وجه موجب کاهش کیفیت و یا ایجاد خلل در روند ارائه خدمات به شهروندان عزیز به‌ویژه خدمات ضروری نگردد؛ با این حال تردیدی نیست که حفظ جان خود و دیگران، بر برخی مسائل مقطعی، ارجحیت دارد.

با آرزوی سلامتی و بهروزی و آینده‌ای شاد و با نشاط برای همشهریان و هموطنان عزیز …

شورای اسلامی شهر شیراز

پایان خبر/